تا از خود نگذری به خود نرسی

روز دوشنبه مورخ بیست و هشتم بهمن‌ماه نود و دو در محل نمایندگی استادمعین ، دومین سال رهایی مسافر آقای ثارالله ذکایی رهجوی آقای احمد ربیعی با دبیری آقای حسین موسوی، رأس ساعت 15 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد :

در ابتدا به سرکار خانم فتحی راهنمای همسفر ثاراله تبریک می‌گویم سپس به همسفر ایشان که مادر عزیزشان هستند تبریک می‌گویم. به برادران و خواهران او عرض تبریک دارم همچنین پدر ایشان که شاید ظاهر فیزیکی در بین ما نداشته باشد اما مطمئناً امروز شاهد این روز بسیار زیباست. آقای حسین عزیز ( پدر ثاراله ) فردی بودند که برادر خود و ثاراله را به کنگره آوردند و خود مسافر بودند اما توفیق اینکه امروز در جمع ما باشد به ایشان دست نداد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

انسان هیچ چیز نیست جز سعی و تلاش خود

این جلسه نهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 12 بهمن ماه ۹۲ با استادی آقای علی اشکذری ، نگهبانی خانم منیژه و دبیری خانم فاطمه با دستور جلسه " وادی دوازدهم و اجرای آن (درختکاری) " راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد :

من قسمتی از وادی را می خوانم سپس در رابطه با آن صحبت می کنم.

جانشین : انسان خلقی است که صور پنهان او مانند شما از آتش خلق شده است ولی صور آشکار انسان که در جهان خاکی سکنی گزیده اینگونه آغاز شد : در ابتدا قدرت مطلق امواج را متراکم کرد و جهانی را به عنوان جهان خاکی بنیاد نهاد که مجموعه آن از ستارگان و کهکشان ها تشکیل گردیده است که به شمارش در نمی آید.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

جایگاه معتاد پایین است اما مسافر . . .

این جلسه نهمین جلسه از دور چهارم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین در روز دوشنبه مورخ 20بهمن ماه سال ۹۲ با استادی آقای رامین سعادت جو  ؛ نگهبانی آقای هانی با دستور جلسه" جهانبینی و فرق نگاه مسافر و معتاد"  راس ساعت17  آغاز به کار نمود.همچنین در ادامه جلسه مراسم پیمان مرزبانان دوره سوم نمایندگی استادمعین با حضور دیده بان محترم جناب آقای علی خدامی و ایجنت نمایندگی جناب آقای مجتبی دهقانی برگزار گردید.

 سخنان استاد :

من در بازه‌ای از زندگی مصرف‌کننده موادمخدر بودم که بعد از ترک‌ها خود را معتاد معرفی می‌کردم اما در بخشی دیگر از زندگی درمان شدم و خود را مسافر معرفی می‌کنم. بین معتاد و مسافر تفاوت‌ها تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

وقتی به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم در زمان مصرف همیشه به دنبال فردی بودم که مسائل و مسئولیت‌های خود را به گردن او بیندازم حتی جامعه را مقصر می‌دانستم و در مواقعی هم اصلاً قبول نمی‌کردم که اعتیاددارم. برای ترک به مراکزی هم مراجعه کرده بودم که در آنجا خود را معتاد معرفی می‌کردم و تمام کارهای اشتباه خود را بر مبنای بیماری خود می‌دانستم.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

ذرات بار مثبت و منفی دارند

این جلسه دهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 12 بهمن ماه ۹۲ با استادی خانم مژگان فتحی ، نگهبانی خانم منیژه و دبیری خانم فاطمه با دستور جلسه " جهانبینی و فرق نگاه مسافر و معتاد"  راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

با ورود مسافر و همسفر به کنگره 60 و اینکه بخواهیم اعتیاد را درمان کنیم باید از مثلث درمان اعتیاد عبور کنیم که شامل جسم ، روان و جهانبینی می باشد.

زمانیکه جسم را مورد نظر قرار دهیم می بینیم که کنگره 60 روش DST را برای آن در نظر گرفته است. D ضریبی است که در کنگره 60 و برای درمان اعتیاد در نظر گرفته شده است ، S پله های 21روزه می باشد و T نیز مدت زمانی است که برای درمان اعتیاد در نظر گرفته شده است.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

بزرگ‌ترین جنایت بشر مقوله سم زدایی است

این جلسه هشتمین جلسه از دور چهارم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین در روز دوشنبه مورخ 14بهمن ماه سال ۹۲ با استادی آقای علی جلالی ؛ نگهبانی آقای هانی با دستور جلسه  " سم زدایی و سم نزدایی " و آغاز پنجمین سال رهایی آقای مسعود باغجری ، راس ساعت16:30 آغاز به کار نمود.

 سخنان استاد :

دوستان بسیاری قبل از ورود به کنگره روش ترک سم زدایی را تجربه کرده‌اند و در گذشته این روش در زمانی خاص مورد استفاده بسیاری قرار گرفت و افراد مصرف کننده زیادی بودند که برای استفاده از این روش هجوم آوردند. ترک‌های سریع و ترک‌های فوق سریع در روزنامه‌ها جای خوبی باز کرده بودند.

در مقاله ای می‌خواندم که 80% از افرادی که دوره سم زدایی را با موفقیت سپری می‌کنند بعد از 6ماه دوباره به مصرف موادمخدر رجوع می‌کنند.


مسعود عزیز در سن 15 سالگی وارد کنگره 60 شد و کم سن و سال‌ترین مسافر درمان شده در کنگره 60 بود. راه بسیار سختی پیمود و در خانه ای زندگی می‌کرد که چندین مصرف کننده در آن زندگی می‌کرد. البته برادر او در کنکره به درمان رسیده بود سپس مسعود وارد کنکره شد.

ایشان حدودا 1سال و نیم در قسمت سایت کنگره 60 فعالیت داشتند و در کنار جناب مهندس آموزش‌های بسیاری دید و امروز به جایگاه کمک راهنمایی رسیده است و دارای لژیون است.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

نالترکسون گیرنده‌های بدن را بلوکه می‌کند

این جلسه نهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 12 بهمن ماه ۹۲ با استادی خانم فرزانه شیاسی ، نگهبانی خانم منیژه و دبیری خانم فاطمه با دستور جلسه "سم زدایی و سم نزدایی" راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.


 سخنان استاد:

کلمه سم زدایی برای ما بسیار آشناست اما می‌خواهم کمی آن را بشکافم البته صحبت‌های من درس پس دادن نزد اساتید می‌باشد.

سم چیست؟ به هر ماده‌ای اعم از جامد ، مایع و گاز گفته می‌شود که از هر طریقی وارد بدن می‌شود و جسم را از تعادل طبیعی خارج می‌کند و به سمت مرگ سوق می‌دهد. مثلاً اکسیژن را در نظر بگیرید ، ما برای ادامه حیات به آن احتیاج داریم اما اگر با حجم زیادی مصرف شود به سل النخاع دستور می‌دهد که ریه فعالیت نکند و فرد به سمت مرگ یاری می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

کنگره مانند گردباد است

این جلسه هشتمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 5 بهمن ماه ۹۲ با استادی خانم بهار ، نگهبانی خانم منیژه و دبیری خانم فاطمه با دستورجلسه "وظایف رهجو" راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.

 سخنان استاد:

رهجو کیست؟ رهجو یعنی جوینده راه. رهجو باید آموزش ببیند اما باید جستجوگر هم باشد در واقع راهنما راه را نشان می دهد و تمام مسئولیت بر عهده خود فرد یا رهجو است.

فرد تازه وارد در کنگره گنگ است و باید اصول برای او بازگو شود و اگر پذیرفت در مسیر قرار خواهد گرفت. راهنما تنها انگشت اشاره می باشد با اینکه مراحل بسیار دشواری برای جایگاه کمک راهنمایی گذرانده است و رهجو جوینده است ، باید تحت فرمان راهنما باشد. گاهی من به عنوان رهجو مطیع حرف های راهنما نیستم ، در هر زمینه ای که حرف های راهنما را اجرا نکنم با مشکل روبررو خواهم شد...

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

اگر همسفران آموزش لازم را نببینند . . .

این جلسه هشتمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 28 دی ماه ۹۲ با استادی جناب آقای مهندس حسین دژاکام ، نگهبانی خانم بهار و دبیری خانم زهرا به صورت "پرسش و پاسخ" راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.

همچنین انتخابات مرزبانی گروه خانواده انجام شد که نیمی از انتخابات قبل از شروع جلسه و نیم دیگر بعد از اتمام جلسه با حضور دستیار دیده بانان و مسئول انتخابات جناب آقای امیرحسین باقری انجام گردید.

         

سخنان استاد:

در نوشتارها خوانده می‌شود " دوستان ما خانواده‌ها پشتیبان و همسفر مسافرانی هستیم که سفر خود را از ظلمت به طرف نور آغاز نموده‌اند بنابراین خود را همسفر معرفی می‌نماییم "

با توجه به  15 سال اخیر اعتقاد من بر این است حال همسفران از مسافرین بسیار بدتر است یعنی آن‌ها بیشتر از مسافرین در تاریکی هستند و نسبت به مسافران بسیار در عذاب هستند بنابراین آن‌ها از مسافران بیشتر نیازمند سفر کردن می‌باشند. می‌توان مثال فردی مست را زد که در هنگام رانندگی در گردنه‌های جاده چالوس می‌باشد و فردی هوشیار در کنار او شاهد رانندگی و اوضاع راننده است. فرد راننده متوجه شرایط نیست اما فرد هوشیاری که در کنار اوست هر لحظه حالش دگرگون می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

هزاران راه رفتیم که بی نتیجه بود

جلسه پنجم از دوره چهارم سری کارگاههای آموزشی کنگره ۶۰ در روز دوشنبه 23دی ماه با نگهبانی آقای رامین سعادت جو ، استادی آقای مجتبی دهقانی و دبیری موقت آقای حمید با دستور جلسه فرق عمل سالم و عمل به ظاهر نیک" و جشن آغاز چهارمین سال رهایی آقای علیرضا عیوضی ، راس ساعت 16:30 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد :

شاید در کنگره واژه ها و تعاریفی به گوش ما می خورد که از نوع کاربردی بودن ، جدید هستد. مثلا دستور جلسه امروز ، عمل سالم و عمل به ظاهر نیک.

عمل سالم چیست؟ چیزی که من در کنگره آموخته ام و بارها از جناب مهندس دژاکام شنیده ام این است که عمل سالم به صلح ختم شده و سازنده است. حتما در کنگره شنیده اید که افراد می گویند ما می خواهیم عمل سالم و صالح انجام دهیم اما باید گفت انجام عمل سالم بسیار دشوار است. عمل سالم ظاهری سخت داشته و شاید خشن به نظر برسد اما این فقط در نگاه اول است. مانند سقوط آزاد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

گاهی محبت و گاهی ...

این جلسه هفتمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 21 دی ماه ۹۲ با استادی سرکار لیلا شناطی ، نگهبانی خانم بهار و دبیری خانم زهرا با دستور جلسه "فرق عمل سالم و عمل به ظاهر نیک" راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.

 

سخنان استاد:

قبل از ورود به کنگره به دلیل اینکه آموزش ندیده بودم ، کاری را انجام می دادم و برخوردی داشتم که به نتیجه منفی منجر می شد و عواقب کار را در نظر نمی گرفتم و هیچگاه فکر نمی کردم آیا به مقصود مورد نظر خواهم رسید یا خیر. کار مورد نظر را انجام می دادم ولی شاید بعد از چند سال پشیمان می شدم و تازه می فهمیدم عمل من سالم نبوده که به چنین نتایجی رسیده است. در واقع معرفتی نداشتم و عواقب را در نظر نمی گرفتم.

با آمدن به کنگره و آموزش دیدن آموختم که عمل به ظاهر نیک همانگونه که از نامش پیداست در ظاهر خوب است ولی عمل سالم شاید به ظاهر خوب نباشد اما آسیبی نمی رساند.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

تیراندازی با کمان

دهمین جلسه از دوره چهل و هشتم سری کارگاههای آموزش جهان بینی کنگره 60 مورخ 18/10/92 با نگهبانی و استادی جناب مهندس حسین دژاکام و دبیری آقا هادی با دستورجلسه " تیراندازی با کمان" رأس ساعت 16:00 آغاز به کار نمود.


سخنان استاد :

می خواهم امروز کمی در رابطه با ورزش تیر اندازی با کمان صحبت کنم. گاهی وقایعی اتفاق می افتد که افراد متوجه آن نمی شوند. در کنگره 60 همه چیز با هم هستند و هر یک ارزش و جایگاه خود را دارند و هیچ چیز برتر از دیگری نیست چرا که هر کدام کار مختص به خود را انجام می دهند.

انسان نیز اینگونه است قلب ، کبد ، ریه ، جریان خون و ... که نمی توان گفت کدام برترند ، اگر هر یک نباشد ایجاد مشکل در سیستم خواهد شد. در مجموعه کنگره 60 تمام مطالب از جمله سیستم فیزیولوژی ، روانی ، جهانبینی ، ورزش و ریکاوری هر یک حائز اهمیت می باشد.

ما در ابتدا ورزش را برای سرگرمی خود انجام می دادیم و نمی دانستیم تیروکمان چیست اما مطلب جالب در کنگره این است که ما همیشه از مشکلات درس می گیریم و انسان باید این را متوجه شود که مشکلات یعنی ساخته شدن انسان ، مشکلات یعنی تعیین مسیر ، مشکلات به ما می گویند کجای کار می لغزد و مسیر را نشان می دهند. مشکلات لعنت خداوند نیستند بلکه هر گونه مشکلی ، رحمت خداوند است. می توان در هنگام مشکلات به ناله و شیون پرداخت و همه را به غیر از خود مقصر دانست که اینگونه رفتار یعنی مشکلات لعنت خداوند هستند اما باید از مشکلات درس گرفت چون ما را به سمتی که باید برویم هدایت خواهند کرد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

در زمان مصرف از مغازه پدرم دزدی می کردم

جلسه چهارم از دوره چهارم سری کارگاههای آموزشی کنگره ۶۰ در روز دوشنبه 16 دی ماه با نگهبانی آقای رامین سعادت جو ، استادی آقای حسن بابایی و دبیری آقای علی با دستور جلسه"  نقش آموزش و خدمت در رهایی و تجربه من" و جشن آغاز چهارمین سال رهایی آقای سروش برقع وش ، راس ساعت 16:30 آغاز به کار نمود.

همچنین با خوشحالی و شادی فراوان سومین سالگرد تولد مسافر سروش برقع وش رهجوی آقای حسن بابائی را در نمایندگی استادمعین جشن گرفتیم.

 سخنان استاد :

چرا در دستور جلسه این هفته خدمت و آموزش در کنار هم قرار گرفته اند؟ چرا گفته شده است در رهایی ما نقش دارند؟ دلیل این است که خدمت و آموزش در رهایی تمام انسان ها نقش دارد.در روز اول و دوم و سوم حضور ما در کنگره ، پکیج های آموزشی خریداری می شود که با خواندن مطالب آن می توان درباره درمان اعتیاد اطلاعات کسب نمود. فرد مصرف کننده و خانواده او فکر می کنند در رابطه با اعتیاد همه چیز را می دانند اما اگر راهکار درمان را می دانستند نیازی به کنگره نداشتند و قطعا هر روز دچار مشکلات بیشتری نمی شدند. من راه های زیادی را امتحان کردم اما بی نتیجه بود. کنگره 60 مطالب بسیاری به من آموخت که تا قبل از ورود به کنگره چیزی نمی دانستم.

با واژه خدمت آشنایی زیادی نداشتم و خدمت را تنها خدمت سربازی را می دیدم اما نمی دانستم لذت های زیادی را تجربه خواهم کرد مانند تریاک ، گرس ، ماری جوانا ، مشروب ، شیره و قرص و اینها بهترین تفریح من خواهند شد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

آموزش و خدمت چیزی نیست جز انتقال دانستنی ها

این جلسه ششمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 14دی ماه ۹۲ با استادی سرکار خانم آذر آذرپور ، نگهبانی خانم بهار و دبیری خانم زهرا با دستور جلسه "نقش آموزش و خدمت در رهایی و تجربه من" راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.


سخنان استاد :

دستورجلسه امروز شامل سه قسمت می باشد که قطعا سومین قسمت یعنی تجربه از دو قسمت اول یعنی آموزش و خدمت بدست می آید.

تعریف سازمان جهانی یونسکو در رابطه با آموزش : آموزش یعنی از تمام کنش ها و اثرات و راه ها و روش هایی که برای رشد و تکامل و توانایی های مغزی و معرفتی و همچنین مهارت و نگرش ها و رفتار انسان به کار می رود البته به طریقی که شخصیت انسان را تا ممکن ترین حد آن تعالی بخشد و یکی از ارزشهای مثبت جامعه ای در آن زیست می کند باشد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

کنگره الگویی است در زندگی

جلسه سوم از دوره چهارم سری کارگاههای آموزشی کنگره ۶۰ در روز دوشنبه 9 دی ماه با نگهبانی آقای رامین سعادت جو ، استادی آقای مجتبی دهقانی با دستور جلسه"   وادی پنجم و تاثیر آن روی من "ُ راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد :

در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست ، توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می نماید. گفته می شود در جهان ما یعنی می توان فرض را بر این گرفت که در جهان های دیگر تفکر قدرت مطلق حل می تواند باشد اما در جهان کنونی ما تنها با تفکر به نتیجه خواهیم رسید.

5 وادی ابتدایی در حوزه تفکر می باشد و در این 5 وادی چیزهایی را می توان یافت. عموم چیزی که از 5 وادی ابتدایی بدست می آوریم شناخت می باشد ، شناخت در رابطه با هر مقوله ای. تفکر این نیست که تنها در صراط مستقیم باشد بلکه در راه های ضدارزشی نیز تفکر وجود دارد. تفکر قانون جهان برای رسیدن به خواسته می باشد. ما متوجه می شویم نوع تفکر به موضوع مورد نظر باید چگونه باشد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

تبدیل تفکر به عمل نیازمند بستر است

این جلسه پنجمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 7دی ماه ۹۲ با استادی سرکار لیلا محمدی ، نگهبانی خانم بهار و دبیری خانم زهرا با دستور جلسه " وادی پنجم و تاثیر آن روی من  " راس ساعت13:15  آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد :

وادی اول تا چهارم در رابطه با تفکر صحبت می کنند و به ما می گوید که در ابتدا لوح سفیدی در اختیار من بوده است و تفکرات من روی آن نقش بسته اند. یاد گرفتیم که هر فردی بر روی زمین رسالتی دارد باید جستجو کند تا رسالت خود را بیابد و در این مسیر نباید انتظار داشته باشم دیگران در جایگاه من باشند و کارهای من را انجام دهند. چهار وادی اول به ما می گوید همه چیز خودمان هستیم و باید خودمان برای رسیدن به هدف تلاش کنیم.

وادی پنجم می گوید تفکر به تنهایی دردی از من درمان نمی کند  و افراد بسیاری هستند که از نظر تفکری بسیار قوی اند اما حرکت ندارند و زندگی درستی ندارند.

برای اینکه تفکرات ما به عمل تبدیل شوند باید بستری فراهم شود و جناب مهندس در وادی پنجم چند پله اساسی نام برده اند که باید آنها را انجام داد تا انرژی در ما ذخیره شود البته بدست آوردن این انرژی باید از راه درست باشد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

واقعا چه خدمتی به کنگره کردم ؟؟؟؟

امروز می خواهم راجع به کمک های کنگره بنویسم ، کمک هایی که برای من و خانواده ام بسیار مفید بوده است و می دانم تکرار آنها برایم مثمر ثمرتر است.

کنگره به من تفکر درست و امیدواری بالا داد ، کنگره به من اعتماد به نفس و عزت نفس داد ، کنگره ایمان و اعتقاد من را بیشتر کرد و بینش من متفاوت شد. کنگره به من ادراک و احساس و برداشت داد ، کنگره به من شور داد و یاد داد چگونه شعور تشخیص برخی چیزها را داشته باشم. درست مانند اینکه معتاد بیمار است نه بی خیال و بی عار و بی غیرت...


بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

مسیر اعتیاد به تنهایی قابل عبور نیست

جلسه دوم از دوره چهارم سری کارگاههای آموزشی کنگره ۶۰ در روز دوشنبه 2 دی ماه با نگهبانی آقای رامین سعادت جو ، استادی آقای محمد احمدی و دبیری موقت آقای حمید زینالی با دستور جلسه"  کمک کنگره به من و خدمت من به کنگره (مادی و معنوی) "ُ راس ساعت16:30 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

در راه آمدن به کنگره یودیم که همسفرم از من پرسید آیا آمادگی برای استادی داری؟ در پاسخ گفتم دستورجلسه این هفته نیازی به آمادگی ندارد و هر فردی با حضور در کنگره به مدت سه جلسه می تواند صحبت های زیادی داشته باشد.

باید کمی به عقب برگردم یعنی زمانیکه مصرف کننده بودم. کاملا به یاد ندارم چگونه مصرف کننده شدم در واقع برایم مهم این بود مه مصرف کننده شده بودم. به جرات می توانم بگویم هرچه قدر برای مصرف مواد هزینه کرده بودم برای ترک اعتیاد نیز هزینه کردم اما هزینه ای که نتیجه ای در بر نداشت. راه های بسیاری رفتم و دیگر پذیرفته بودم که من مصرف کننده هستم و باید تا آخر عمر مصرف کننده باقی بمانم.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

نمی توانم از کمک های کنگره به خود بگویم

این جلسه چهارمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 30 آذر ماه ۹۲ با استادی سرکار خانم ثنا ، نگهبانی خانم بهار و دبیری خانم زهرا با دستور جلسه " کمک کنگره به من و خدمت من به کنگره ( مادی و معنوی )  " راس ساعت13:15  آغاز به کار نمود.



سخنان استاد:

من امروز از تجربیات خود صحبت می کنم. همسر من به صورت شبه سقوط آزاد مواد را ترک کرده بود و اصلا حال خوبی نداشت. بعد از اینکه خود متوجه شد راه رفته او بی نتیجه بوده است تصمیم گرفت به کنگره 60 بیاید و اینجا جایی بود که من نیز احساس می کردم همسرم به رهایی خواهد رسید و این رهایی اتفاق افتاد.

از زمانیکه من وارد کنگره شدم تمام مشکلاتم حل شد و گویی نوری در زندگی ما آمده بود. کمک های کنگره به ما از لحاظ مادی و معنوی ادامه دار بود و همیشه پاسخ سوالات خود را از کنگره گرفته ایم. به نظر من همه همسفران بعد از تجربیات ترک و پاگذاشتن به کنگره از نعمت های کنگره بهره مند بوده اند و این نعمت با حرکت در راه درست بر ما نمایان شد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

هدف کنگره تعادل است

جلسه اول از دوره چهارم سری کارگاههای آموزشی کنگره ۶۰ در روز دوشنبه 25 آذرماه با نگهبانی آقای رامین سعادت جو ، استادی آقای علی جلالی و دبیری آقای محسن کشانی با دستور جلسه" برای چه ورزش می کنم؟ جهانبینی ورزشی"ُ راس ساعت16:30 آغاز به کار نمود

***

سخنان استاد:

درابتدا تاریخچه ای از ورزش کنگره برای شما می گویم .اواخر سال ۸۰ چند نفری در پارک طالقانی دور هم جمع شدند و با توپی پلاستیکی مشغول بازی شدند و تمام خیابان پارک ، افرادی بودند که از مکان های مختلف امده بودند و گل کوچک بازی می کردند. اولین مسابقه ای که برگزار کردیم با حضور من ؛ اقای محسن دلاور و اقای حامد خاکی در مقابل تیمی با حضور اقای امین دژاکام ؛ اقای رضا ترابخانی و اقای بابک مشایخی که هر سه این عزیزان دیده بان بودند و بازی با برد تیم مقابل به پایان رسید. بعد از مدتی یک شخص پیشنهاد بازی دوستانه با تیم پرسپولیس و تیم کنگره در استادیوم ازادی را مطرح نمود. ما از شوق برگزاری این مسابقه در کنگره اعلام کردیم هر شخصی مهارتی در بازی فوتبال دارد در پارک طالقانی  حاضر شود و ما به تمرین پرداختیم. ان مسابقه هیچگاه برگزار نشد اما نتیجه این است که ورزش کنگره به این جایگاه رسید.

بقیه در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

وادی چهارم آغاز خودشناسی

این جلسه چهاردهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی استادمعین مورخ 18 آذر با استادی آقای محمد شیرمحمدی و نگهبانی آقای علی زیوری و دبیری آقای ایرج با دستور جلسه "  وادی چهارم و تاثیر آن روی من " راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.


سخنان استاد:

اعتیاد عدم آگاهی میباشد ، عدم آگاهی از انسان و موادمخدر. شناخت این دو مسئله کمک می کند که بتوانیم در وحله اول اعتیاد را بشناسیم سپس به درمان آن بپردازیم. برای اینکه مسئولیت را به خداوند ندهیم نیز باید شناختی نسبت به خود بیابیم چراکه برای خداشناسی نیاز به خودشناسی داریم.

اعتیاد در صورآشکار و صورپنهان تاثیر می گذارد. علت اصلی برگشت های ما به اعتیاد یا وسوسه ها و ... عدم تعادل در سیستم بیوشیمی می باشد که کنگره 60 آن را تحت عنوان سیستم ایکس می شناسد. در واقع سیستم ایکس گره کور درمان اعتیاد است. وادی ها و تاثیرات آنها باعث می شود در گام ابتدایی اعتیاد خود را درمان کنیم. برای درمان اعتیاد باید آنها را شناخت و آنها را به عمل رساند.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

گاهی انسان دنبال بهانه است

این جلسه دومین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 16 آذر ماه ۹۲ با استادی سرکار خانم سارا نادری ، نگهبانی موقت خانم بهار و دبیری خانم زهرا با دستور جلسه " وادی چهارم و تاثیر آن روی من " راس ساعت13:15  آغاز به کار نمود.


 سخنان استاد:

بودن شما در کنگره با حالی خوب یا حالی خراب به معنی همسفر بودن است. همسفر بودن وادی چهارم را معنی می کند و نیازی به دستورجلسه ندارد. وقتی قبول می کنیم همسفر باشیم در واقع نقش همسفر بودن را به عهده گرفته ایم. در مورد مسافران نیز بسیار شنیده ایم که باید مسئولیت کار خود را بپذیرند و این را خود آنها نیز می دانند.حال من به عنوان همسفر کجای کار قرار دارم؟ من که اعتیاد ندارم چه مسئولیتی شامل حالم می شود؟ زمانی هست که ما از چیزی ناراضی هستیم مانند ازدواج و راه حل را طلاق می دانیم و زندگی جدیدی را آغاز می کنیم ، زمانی هم وجود دارد که زندگی را به عنوان تقدیر می پذیریم و می ایستیم.وقتی من همسفر بودن را می پذیرم دیگر نمی توانم دنبال بهانه باشم و باید جستجو کنم که راه حل چیست. من جزو افرادی هستم که تلاش زیادی برای رسیدن به رهایی واقعی کردم و تمام این مدت سعی کردم بار مشکلات بر شانه هایم باشد و مسافرم آسیب نبیند.
گاهی انسان دنبال بهانه است اما همیشگی نیست. اگر در وادی مشکلات فقط به این فکر کنیم که افرادی دیگر مقصر هستند ، حل مسائل برای ما بسیار دشوار می شود. عده ای این بار را بر دوش خداوند می اندازند.ما نمی دانیستیم چیزهایی که قرار است در کنگره بیاموزیم در کجای زندگی به ما کمک خواهد کرد ، شکر شکر شکر که اگر اعتیادی بود ، کنگره 60 هم بود.

با احترام همسفر الناز رک

ای مسافر به سمت نور باش تا رستگار شوی

ای مسافر !

از کجا می آیی ؟

مقصدت کجاست ؟

می دانی در جستجوی چه هستی ؟

با سختی راه آشنایی ؟

ای کاش قدم هایت را استوارتر برداری !

ای کاش از سختی ها نهراسی !

می دانی با هر حرکت تو بندی می گسلد از دست های خسته ات ؟

و رهاتر می شوی و سبک بارتر ؟

می دانم سخت است

در هر وای قسمتی از وجودت را جا می گذاری که سالها با تو همرا بوده

باشد ، گله نکن ، شکوه نکن ، نترس

می دانی به جای آنها چه دریافت می کنی ؟

با هر رها شدنی یک آگاهی کسب می کنی و یک قدم به رهایی نزدیک تر می شوی

رهایی از جهل و آشتی با نور مقصد توست ، این را من می دانم و تو نیز می دانی

پس حرکت کن ! تشنه تر شو ، هر چه عطشت برای رسیدن بیشتر باشد به آنچه خواسته توست نزدیک تر می شوی

من چشم انتظار توام

چشم انتظار رسیدن تو !

دلنوشته سعیده همسفر احمد

همسفر نقشی کلیدی در کنگره دارد

جلسه سوم از دوره سوم سری کارگاههای آموزشی کنگره ۶۰ در روز دوشنبه یازدهم آذرماه با نگهبانی سرکار خانم مژگان فتحی ، استادی سرکار خانم سمیه ربیعی و دبیری سرکار خانم مریم عیوضی با دستور جلسه" هـمــسـفــر " راس ساعت16:30 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد :

من در ابتدا هفته همسفر را به بزرگ همسفران کنگره 60 سرکار خانم آنی ، آقای امین ، خانم آنی کماندار و خانم شانی تبریک عرض می کنم. این عزیزان نقش همسفر را در کنگره تثیت کردند و مقام و جایگاهی بزرگ برای این عزیزان است چراکه با گذشت خود راه را برای ما همسفران باز کردند. ما همیشه از آموزش های این عزیزان استفاده می کنیم.

به دیگر همسفران کنگره 60 تبریک می گویم که به معنای واقعی عاشق هستند و وقتی به چهره آنها نگاه می کنم چیزی جز عشق نمی بینم. این عزیزان زحمات زیادی می کشند و در گرما و سرما در کنار مسافران خود هستند ، سعی آنها این است تا آموزش های دریافتی را در خانه اجرا کنند و بستر مناسبی برای مسافرین خود مهیا نمایند. این روز را به همسفران کوچک نیز تبریک می گویم ، آنها چراغ خانه ما هستند و امیدوارم بتوانند موفق باشند.


بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

با شربت تریاک سفر خوبی داشتم

این جلسه دوازدهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی استادمعین مورخ 4آذر با استادی آقای حمید فرشاد و نگهبانی آقای علی زیوری و دبیری آقای ایرج با دستور جلسه " چگونه شکرگزاری می کنم؟ OT " و اولین سال رهایی آقای کامران راس ساعت 16:30 آغاز به کار نمود.


سخنان استاد :

همانگونه که در کنگره مرسوم است گفته می شود سپاسگذاری با زبان کافی نیست و تنها بخشی از قدردانی است بلکه باید به عمل نیز شکرگزاری صورت بگیرد. شکرگزاری از OT یعنی اینکه من به درستی از شربت استفاده نمایم همچنین از شخصی که در این عرصه خدمت می کند تشکر صورت بگیرد. منظور این نیست که آن شخص منتظر سپاسگذاری است یا احتیاج به تشکر دارد بلکه هدف این است که با تشکر خدمت ها و زحمات آن فرد دیده می شود.

اگر من سپاسگزاری می کنم به خاطر خودم است و اینکه متوجه شده ام که چه زحماتی برای من کشیده می شود. این زیباترین آموزش کنگره می باشد. من قبل از ورود به کنگره تصور می کردم همه وظیفه دارند برای من کارهایی انجام دهند اما امروز آموخته ام که کمک ها همه لطف است و من باید تشکر نمایم و این تشکر باید در عمل صورت بگیرد. در کنگره این تشکر از طریق پاکت های ما صورت می گیرد که با دست نوشته ای روی آن تشکر خود را بیشتر ابراز می کنیم.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه نوشته

شکرگزاری یک نعمت است

این جلسه چهاردهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 1 آذر ماه ۹۲ با استادی جناب آقای مجتبی دهقان ، نگهبانی خانم محبوبه و دبیری خانم منیژه با دستور جلسه " چگوه شکرگزاری می کنم؟ OT " راس ساعت13:15  آغاز به کار نمود.

 سخنان استاد :

زمانی دوره پایلوت OT در کنگره 60 با پایان رسید و در ادامه شروع به توزیع دارو و فعالیت در کلینیک ها نمود. افراد زیادی در شعب مختلف توانستند از این دارو استفاده نمایند. احتمالا قصد جناب مهندس از کنار هم قرار دادن OT و شکرگزاری ، هرچه بهتر شدن حال مسافران و این نعمت بزرگ است. افراد زیادی مشغول فعالیت در این پروژه هستند و مقصود بهتر دیدن آن است.

ابتدا در مورد OT صحبت می کنم. در قسمت همسفران بسیار مهم است که همسفر با دیدگاه مثبت و به عنوان دارو به شربت اپیوم تینکچر نگاه کند. داروی OT شفادهنده و نجات بخش است ، در مسافران این مسئله جای خود راپیدا کرده است و باید همسفران نیز به این دیدگاه برسد.

زمان مصرف OT فرد باید در آرامش باشد و اینگونه بسیار تاثیرگزار خواهد بود نسبت به اینکه در حالت به هم ریختگی و عصبانیت مصرف شود. لازم به ذکر است که در قسمت مسافران شکرگزاری انجام میشود.در گذشته تصور می کردم شکرگزار در زمان عبادات صورت می گیرد. این نوع شکرگزاری خوب است و باید باشد اما کافی نیست و باید در عمل نمایان شود.

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

راهنما تنها راه را نشان میدهد

این جلسه دوازدهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی استادمعین مورخ 6آبان با استادی آقای محسن زهرایی و نگهبانی آقای علی زیوری و دبیری آقای ایرج با دستور جلسه  "وادی سوم و تاثیرآن روی من"  و اولین سالگرد تولد آقای وحید راس ساعت 16:30 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

وادی سوم از قوانین چهارده گانه می باشد و می گوید باید دانست هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی کند. وادی ها بسیار با دقت و ظرافت نوشته شده اند مثلا در وادی دهم گفته می شود "صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاری است" جاری بودن هم به انسان اطلاق میشود و هم به قوانین چراکه قوانین بوده اند ، هستند و خواهند بود.

یکی از بچه ها در مورد واد سوم از من سوالی پرسید. او گفت می توانم قسم بخورم که خانواده من بیشتر از من به فکر من هستند چرا در وادی می گوید فقط خود انسان است که می تواند به خود کمک کند. در وادی سوم صحبت از عملکرد می باشد و تنها فکر خالی مطرح نیست. تمام اطرافیان به فکر ما هستند اما در درمان یا هر یک از امورات زندگی چه نقشی دارند. زمانی ما به نتیجه می رسیم که فکر در ما شکل بگیرد و به عملکرد برسیم. در وادی از تفکری صحبت می شود که به مرحله ظهور برسد و تبدیل به کار عملی و کاربردی شود.

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

باید از نیروی درون استفاده کنیم

این جلسه سیزدهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 11 آبان ماه ۹۲ با استادی خانم فرزانه شیاسی ، نگهبانی خانم محبوبه و دبیری خانم منیژه با دستور جلسه " وادی سوم و تاثیر آن روی من  "راس ساعت13:15   آغاز به کار نمود.

 سخنان استاد:

زمانیکه جلسه ای با حضور بزرگانی از کنگره انجام می شود ، این عزیزان عملکرد ما را در زندگی نمی توانند ببینند اما از مشارکت ما ، افزایش دانایی ما را متوجه می شوند.

گاهی من از نشریات و سی دی های آموزشی استفاده می کنم اما نمی توانم در زندگی به کار گیرم ، در واقع این نوع آموزش دیدن نفعی برای من ندارد و من باید بتوانم آموزش ها را کاربردی کنم و یا آنها را انتقال دهم. خواندن روش های گوناگونی دارد اما من مطالب را حفظ می کنم. روش های مختلفی برای خواندن وجود دارد مثلا می توانم ابتدا کل مطلب را بخوانم سپس به صورت جزء به جزء به مرور آن بپردازم. می توانم مطالب را جستجو گرایانه مطالعه کنم و از ابتد هدف از خواندم مطلب را مشخص کنم و سوالاتی در نظر بگیرم تا در انتهای مطالعه به آنها پاسخ دهم.می توانم مطالب را بخوانم سپس بعد از خواندن هر پاراگراف به طرح سوالاتی بپردازم. همچنین می توانم بعد از خواندن مطلب به صورت چندباره ، نتیجه را در انتها بنویسم و اینکه تاثیر آن در زندگی چیست.

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

خدمت باعث دورشدن از حاشیه می شود

این جلسه دوازدهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی استادمعین مورخ 20آبان با استادی آقای کامران رک و نگهبانی آقای علی زیوری و دبیری آقای ایرج با دستور جلسه " رابطه یادگیری با معرکه گیری(حاشیه و نق زدن) " راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.


سخنان استاد:

اگر نگاهی عمیق به وادی ها و دستورجلسات کنگره داشته باشیم خواهیم دید به صورت هنرمندانه یکی پس از دیگری تنظیم شده ا ند. ما باید ببینیم کنگره 60 از مطرح کردن دستورجلسه این هفته چه هدفی دارد و تا جایی که من به یاد دارم به جای دستورجلسه فرق نگاه و اسب عصاری می باشد ، قاعدتا دستورجلسه این هفته نیز مانند دستورجلسات دیگرباید نقش مهمی در سفر ما داشته باشند.

بنا به فرمایش آقای امین دژاکام ، برای اینکه درک بالایی از موضوعی داشته باشیم باید آن را به صورت ساده تیدیل کنیم. بنابراین من اجزا دستورجلسه امروز را به تنها یی تعریف می کنم تا قابل لمس تر شود.رابطه یادگیری با معرکه گیری. در ابتدا رابطه را تعریف می کنیم : ذراتی که خواسته و حس مشترک دارند جهت اهداف خود درکنار هم جمع می شوند و مجموعه ای را تشکیل می دهند که ساختار نامیده می شود. ذرات دور هم جمع می شوند و برای رسیدن به هدف خود تلاش می کنند. قوانین حاکم بر ذرات ، خواسته و حس مشترک و بستر مناسب است. بستر و شرایط زمانی می تواند بر افراد تاثیرگذار باشند که خواسته ای درون آنها باشد. مثلا ما را بسیار برای ترک اعتیاد به مراکز مختلف می بردند اما چون خواسته ترک اعتیاد نداشتیم دوباره مصرف می کردیم. برای ایجاد رابطه باید حس مشترک وجود داشته باشد و دو نفر زمانی می توانند با هم ارتباط برقرار کنند که خواسته ای مشترک داشته باشند.


بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

معرکه گیر به آرامش نمی رسد

این جلسه دوازدهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 18 آبان ماه ۹۲ با استادی دیده بان محترم جناب آقای محسن خان ، نگهبانی خانم محبوبه و دبیری خانم منیژه با دستور جلسه " رابطه یادگیری با معرکه گیری(نق زدن ، حاشیه ) " راس ساعت13:15  آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

بسیار خوشحالم که در بین شما عزیزان هستم. افراد معرکه گیر در مکان های پرجمعیت جمع می شدند و بساطی پهن می کردند و مردم را به تماشا دعوت می کردند. معرکه گیری بساطی برای سرگرمی بود همچنین برای فرد معرکه گیر محل درآمد بود. معرکه گیر ابزاری همراه خود داشت و از تماشاچیان برای همکاری استفاده می نمود ، او دارای شاگردی بود که گرم کننده معرکه گیری بود. گاهی معرکه گیر کاری انجام نمی داد و تماشاچیان را سرکار می گذاشت.در کنگره نیز چنین چیزی وجود دارد و عده ای به جای دنبال کردن مسیر درمان ، معرکه می گیرند. پشت سر دیگران صحبت میکنند تا موقعیتی برای خود بیابند و صحنه را ترک کنند. در اجتماع نیز این شرایط وجود دارد. در واقع نتیجه ای که این افراد می گیرند منفی است. هیچگاه نمی بینید معرکه گیر فردی ثروتمند شود و هیچگاه نمی بینید فردی که آشوب برپا می کند با آرامش زندگی کند.

افرادی هستند به جای درمان شدن ، در خانه نیز معرکه می گیرند و دائما از شرایط و برخورد راهنما یا هر چیز دیگری شکایت دارند. شما باید بسیار محتاط باشید و در حاشیه قرار نگیرید. باید در متن باشید چراکه بزرگراه است و حاشیه ها بیراهه اند.

جلسه به صورت پرسش و پاسخ ادامه یافت در ادامه مطلب...


ادامه نوشته

کنگره60 صورت مسئله اعتیاد را شکافت

این جلسه یازدهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی استادمعین مورخ 12آبان با استادی آقای مسعود حیدری و نگهبانی آقای علی زیوری و دبیری آقای ایرج با دستور جلسه " تجربه من از روش های ترک اعتیاد و روش درمان DST و بهترین دارو " راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.


سخنان استاد:

در سالهای ابتدایی مصرف به دنبال جایی برای ترک کردن نبودم اما تقریبا از سال سوم به بعد روش های مختلفی را تجربه کردم. اوایل به اصرار خانواده اقدام به ترک نمودم و روش هایی که آنها می خواستند را دنبال می کردم.یکی از باورهای من در دوران اعتیاد و از دلایل من برای گرایش به سمت اعتیاد این بود که فکر می کردم اعتیاد را می توان در سه روز ترک کرد و این دلیلی بود که از اعتیاد نمی ترسیدم.بسیار شنیده بودم و بسیار در فیلم ها هم دیده بودم که با سه روز حبس پرونده اعتیاد بسته می شود و تنها داشتن اراده ای قوی کافی است. وقتی خانواده برای ترک اعتیاد اصرار می کردند تصمیم خود را گرفتم و اولین اقدام خود را انجام دادم. به خانه یکی از دوستانم رفتم و از او خواستم سه روز آنجا بمانم و آنها کاری با من نداشته باشند تا بعد از سه روز به حالت اول بازگردم و ترک کنم.قبل از اقدام اولین ترک ، بسیار مصرف کرده بودم و بنابراین این مسئله اولین روز ترک را متوجه نشدم ، روز دوم کمی سخت گذشت اما از روز سوم مزه خماری را چشیدم. مدت جدایی از مواد من 5 روز بیشتر نبود و دوباره به مصرف مواد رو آوردم و با خود گفتم که راه را اشتباه رفته ام...

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته