خدمت باعث دورشدن از حاشیه می شود
حال باید ببینیم
در مقابل رابطه چه کنیم؟ بین یادگیری و معرکه گیری چه رابطه ای وجود دارد؟ آیا
نقطه اشتراک دارند یا بین آنها تضاد برقرار است؟ اگر خوب توجه کنیم خواهیم فهمید
آموزش پذیری نقطه مشترک یادگیری و معرکه گیری است ، چه در قسمت مثبت و چه در قسمت
منفی یعنی اگر بخواهید چیزی را آموزش بگیرید قطعا دچار معرکه گیری نمی شوید و اگر
بخواهید آموزش ببینید قطعا دچار آموزش پذیری خواهید شد.
کسانی که در چرخه آموزش قرار می گیرند استارت حرکت آنها زده می شود. شخص ابتدا آموزش می گیرد مانند کودک که در ابتدا تحت آموزش قرار میگیرد سپس وارد عمل می شود و تجربه می کند و در نهایت به تفکر می رسد و در مورد کارهای خود فکر میکند. گاهی کودک اشتباه می کند ولی عکس العمل والدین باعث لوس شدن کودک می شود و این آغاز ماجراست. والدین کار اشتباه را برای فرزند خوب جلوه می دهند و به معرکه گیری او پاسخ مثبت می دهند که در ادامه این معرکه گیری به درجات بالاتر هم خواهد رسید.
در واقع اولین و مهمترین قسمتی که ما به آن می پردازیم و در کنگره نیز مطرح است آموزش می باشد. معرکه گیری دقیقا روی این ضلع کار می کند. اگر من آموزش پذیر نباشم هیچ کاری نمی توانم انجام دهم و حضورم در کنگره به جز تلف کردن وقت نیست ، دائما در حال تعریف از تخریبات هستم و ... بنابراین یکی از مهمترین مسائل این است که ضلع آموزش به خوبی رشد کند.
آموزش چیست و چه کسی می تواند آموزگار من باشد؟ فردی می تواند آموزش دهد که در آن مسیر حرکت کرده و به دانایی موثر رسیده باشد.
معرکه گیری چیست؟ معرکه گیری یعنی آوردگاه ، جایی است که افراد ابراز جنگ می کنند و حریف می طلبند و این کار توسط شخص معرکه گیر انجام می شود. معرکه گیری بسیار لذت بخش است و در هر مورد اتفاق می افتد. در هر مکانی که تعدادی افراد جمع شوند قطعا معرکه گیری اتفاق می افتد.
فرد معرکه گیر بساط خود را در محلی جمع می کند و مرشد وظیفه دارد دائما تبلیغ کند و افراد بیشتری به میدان جذب کند ، در واقع موضوع را داغ می کند تا معرکه گیر به هدف خود برسد. افراد نظاره گر در محل حضور دارند اما زمانیکه مرشد شروع به چرخاندن کلاه یا سبدی می کند تا بهای تماشا را بگیرد ، افراد متفرغ می شوند. شاید ما در بیرون حاضر نباشیم مبالغی این چنینی پرداخت کنیم اما بسیار اتفاق می افتد که ما انرژی خود را به حراج می گذاریم.
معرکه گیری از در گوشی صحبت کردن یا پچ پچ های ساده آغاز می شود. در این باره درس بزرگی از راهنمایم گرفتم که دوست دارم برای شما نیز عنوان کنم. راهنمای ما دقت زیادی به رابطه رهجویان داشتند و زمانیکه میدیدند افراد لژیون دو نفری یا چند نفری به صحبت مشغول هستند به آنها تذکر می دادند و جمله ایشان این بود " وقتی صحبتی در جمع مطرح نمی شود و افراد دو نفری یا چند نفری به آن می پردازند ، قعطعا دارای مشکل بوده و در ادامه تخریب خواهد داشت " اگر کمی دقت کنیم می بینیم ما نیز جمع های دو نفره یا چند نفره داشته ایم. مثلا فلان شخص با اینکه در سفر است اما حال خوبی ندارد یا فلان شخص سفر خوبی ندارد و یا هر صحبت دیگری. صحبت های این چنینی به افراد انرژی می دهد و رتبه آن بالا و بالاتر می رود. صحبت ها دیگر در حد سفر اولی نیست و به راهنما کشیده می شود سپس دیده بانان ، جناب مهندس و ... بنابراین معرکه گیری از کم آغاز می شود و به رتبه بالا می رسد.
به طور مثال طلا را در نظر بگیرید ، ما در مسیر زندگی مانند طلا هستیم. باید ابتدا ببینیم طلا از دل کوه استخراج شده است یا از دریا ، سپس فلز اولیه خرد شده و تحت حرارت قرار گرفته است ، همچنین بسیار تحت ضربه های چکش قرار گرفته است تا تبدیل به انگشتر یا گوشواره شود.
انسان نیز همینگونه است. ما در زندگی با شکست هایی مواجه می شویم و باید بدانیم این مشکلات و سختی ها همان ضربه های چکش است. ما در مشکلات به دو گونه می توانیم عمل کنیم یا از مشکلات درس بگیریم و در نهایت کارآزموده شویم یا می توانیم شروع به معرکه گیری نماییم. خداوند تاریکی ها را آفرید برای پی بردن به عظمت روشنایی.
شاید در لژیون ها دیده باشیم که برخی افراد سفر نامنظمی دارند. این افراد مانند زندانیانی هستند که در دیوار اتاقشان نوشته اند " کبوتر بچه ای بودم مادرم مرد ، مرا با شیر گاو آشنا کردند از بخت بدم گوساله اش مرد ، مرا به مکتب خانه عشق بردند معلم آمد و درس غمم داد " در صورتی که اینگونه نیست و ما باید مسئولیت کار خود را بپذیریم. در این صورت است که می توانیم به خوبی حرکت کنیم و وارد حاشیه نشویم. ما باید بسیار دقت داشته باشیم تا وارد معرکه گیری و حاشیه نشویم و مثلث دانایی ما با اضلاع برابر رشد کند.
در کنگره گفته می شود با تقلیل داروی مصرفی باید یک پنجم دانایی افزایش یابد. فرد باید به دانایی برسد که توجه داشته باشد چه اتفاقی موجب تقلیل داروی مصرفی او شده است. یکی از قوانین خدمت است ، فردی که خدمت نمی کند وارد حاشیه می شود.
با احترام همسفر الناز رک
نمایندگی استادمعین جمعیت احیای انسانی کنگره60 ،راهنمایی ، پیشگیری ، درمان با روش تدریجی ( DST ) به صورت رایگان