تبریک

جناب آقای مجید سلامی به عنوان رئــیس کمیتــه راگبی استان تهــران انتخاب گردیدند...

دیدبان محترم جناب آقای مجید سلامی

انتخاب شایسته جنابعالی را که افتخار و غروری است برای مسافران و همسفران کنگره 60 صمیمانه تبریک می گوییم.

مسافران وهمسفران نمایندگی استاد معین

همه ساله یک درخت بکارید

این جلسه چهاردهمین جلسه از دوره سوم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین روزهای شنبه مورخ بیست و هشتم بهمن ماه با استادی آقای میثم حاتمی و نگهبانی آقای امیر خیرالهی و دبیری آقای محمد عموئی با عنوان "وادی دوازدهم و تاثیر آن روی من و روز درخت کاری"راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

موضوع وادی دوازدهم برمی گردد به روز الس یا روزی که با ما یک پیمانی بسته شد و طبق فرمان یادمان نیست و قرار هم نیست که بخاطر بیاوریم، مگر بفرمان و خواست خداوند.در روز الس وقتی خداوند خلق موجود جدیدی به نام انسان را اعلام می دارد، که دارای قدرت ویژه ای به نام اختیار است، موجودات مجرد که در وادی از آنها به ساکنین یاد می شود، اولین موضوعی که به ذهنشان خطور میکند فساد و خون ریزی است، که این موجود با این قدرت و اختیار می تواند بوجود آورد، و در حال حاظر هم می بینیم که پیش بینی آن ساکنین درست بوده است. خداوند در جواب آنها می گوید من چیزی را میدانم که شما نمی دانید که آن همان موضوع وادی دوازدهم است که در آخر امر، امر اول اجرا می گردد. یعنی در آن زمان یا این زمان ممکن است ساکنین یا ما چیزهایی را ندانیم ولی به مرور زمان، در آخر داستان معلوم میشود که هدف اولیه چه بوده است.

ادامه نوشته

مطلب بسیار مهم در جهان هستی زمان می باشد

این جلسه سومین جلسه از دور پنجم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین مورخ:28 بهمن ماه 91 به استادی خانم فرشته رمزی ، نگهبانی خانم لیلا شناطی و دبیری خانم مرضیه با دستور جلسه " وادی دوازدهم و تاثیر آن روی من" راس ساعت 13:30 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد :

خداوند در جهان خاکی جانشینی قرار داد اما ساکنین اعتراض کردند و گفتند : چگونه موجودی که تباه و فساد می کند را جانشین قرار می دهید ؟

قدرت مطلق گفت : من می دانم چیزی که شما نمی دانید !!

ساکنین پرسیدند انسان چگونه خلقی است ؟

قدرت مطلق پاسخ داد : صور پنهان او از آتش است.

امواج متراکم شد و جهان هستی به وجود آمد و از ذرات آن انسان ساخته شد که جنس کالبد خاکی آن از جنس جهان هستی می باشد. از طریق القا عشق در جهان خاکی دمیده شد و امواج به هم نزدیک شدند و هسته اولیه جهان به وجود آمد سپس تغییر ، تبدیل و ترخیص به صورت خودکار وارد عمل شدند.

مطلب بسیار مهم در جهان هستی زمان می باشد که ما باید برای رسیدن به اهدافمان زمان را در نظر بگیریم. مانند مصرف کنندگان که برای درمان اعتیاد آنها باید زمان سپری شود که حداقل زمان برای درمان آنها 10 ماه می باشد.

در پارامتر زمان سه مرحله تغییر ، تبدیل و ترخیص وجود دارد. مانند به وجود آمدن یک نوزاد که از ترکیب اسپرم و تخمک بوده که تبدیل به نوزاد می شود و بعد از گذشت 9ماه ترخیص صورت می گیرد و به دنیا می آید.

مسئله بعدی در کنگره آموزش است. ما با آموزش دیدن و حرکت در جهت آن ، سه نیروی القا و احیا و تحرک خواهیم داشت که به کمک ما می شتابند. این نیروها به صورت خودکار ما را یاری می دهند در نتیجه برای انسانی خوب بودن باید از ضدارزش ها دوری کنیم و باید در همنشین خود دقت کنیم.

در انتهای وادی پیمانی وجود دارد که مربوط به مسافران و همسفران سفر دوم می باشد. مسافران و همسفرانی که یکسال از رهایی آنها می گذرد باید این پیمان را اجرا نمایند و هر سال درختی بکارند و باید مراقب کاشت خود باشند.

امیدوارم روزی برسد که همه ما از ضد ارزش ها دور باشیم.

با احترام همسفر الناز رک

نکته های شرکت در امتحان کمک راهنمایی . . .

نکته های شرکت در امتحان داخلی کمک راهنمایی کنگره 60

1- امتحان راس ساعت 14 یا 2 بعدازظهر پنجشنبه ، سوم اسفند برگزار می شود و 10 دقیقه مانده به ساعت 2 درب های سالن امتحان بسته خواهد شد .

2- یک ساعت قبل از شروع امتحان ، در محل برگزاری امتحان که ثبت نام نموده اید ، حضور داشته باشید .

3-  به همراه داشتن کارت عضویت کنگره 60 الزامیست .

4- به همراه داشتن خودکار یا مداد و زیر دستی مقوایی .

4- مدت زمان امتحان 40 دقیقه برای امتحان فنی و 40 دقیقه برای امتحان جهانبینی می باشد .

5- در این امتحان ، بعضی سوالات به صورت تستی ( چهارجوابی ) و بعضی به صورت تشریحی می باشد

6- قبل از پاسخ دادن به سوالات ، حتماً قسمت مربوط به نام و نام خانوادگی را در روی جلد برگه امتحان تکمیل نمایید .

7- اگر یکی از امتحانات را قبلاً قبول شده اید ، روی جلد برگه امتحان ، در قسمت مربوطه ، تاریخ امتحانی که در آن قبول شده اید را حتماً بنویسید . اگر تاریخ دقیق امتحان یادتان نیست می توانید سال آن را بنویسید .

8- از همراه داشتن هر گونه کتاب یا جزوه یا منابع امتحانی ، خودداری نمایید .

9- استفاده از موبایل روشن ، حین برگزاری امتحان ممنوع است .

10- از ورود افرادی که کارت عضویت کنگره 60 را همراه ندارند یا قبلاً ثبت نام ننموده اند ، به جلسه امتحان جلوگیری می شود .

توجه                                                 توجه

آزمون مسافران وهمسفران نمایندگی استاد معین در نمایندگی شهر ری برگزار می شود .

حضور این عزیزان راس ساعت 13 در نمایمدگی شهر ری الزامی می باشد

آدرس نمایندگی شهر ری جهت شرکت در آزمون کمک راهنمایی

شهرری - سه راه ورامین - خیابان ابن بابویه - پلاک 183 روبروی مزار تختی :  نمایندگی شهر ری

وادی دوازدهم

چهارهمین جلسه از دور چهل و پنجم سری کارگاههای آموزش جهانبینی کنگره ۶۰مورخ 91/11/25 با نگهبانیو استادی جناب مهندس حسین دژاکام و دبیری خانم مریم رضایی با دستور جلسه "وادی دوازدهم" رأس ساعت  16:45 آغاز به کار نمود.

ادامه نوشته

با آموزش گرفتن همین جهان بینی میتوان گفت کنگره 60 یک دانشگاه انسان سازی است.

این جلسه سیزدهمین جلسه از دوره سوم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین روزهای چهارشنبه مورخ بیست پنجم بهمن ماه سال 1391 با استادی آقای میلاد و نگهبانی آقای وحید ناظری و دبیری موقت آقای محمدرضا هاشمی با دستور جلسه "جهان بینی و فرق نگاه معتاد با مسافر"رأس ساعت 17 اغاز به کار نمود. 

سخنان استاد: 

تعریف جهان بینی در کنگره: آنچه ما نسبت به کل هستی و جهان پیرامون خود برداشت،ادراک،دریافت و احساس میکنیم راجهان بینی میگویند. و مثلث درمان اعتیاد هم از سه ضلع جسم،روان و جهان بینی تشکیل شده است. مسلمأ جسم ما با تیپر کردن دارو بعد از یازده ماه درست میشود. و روان هم به الطبع آن، ضلع مهمی که میماند جهان بینی است. و حلقه مفهومی و مهمی را که آقای مهندس دژاکام بعد از چندین سال تحقیق پیدا میکند به نام جهان بینی که هیچ جای دنیا تا حالا آن را پیدا نکرده است.اوائل که وارد کنگره شدم به خودم میگفتم این جهان بینی یعنی چه؟

ولی با آموزشها و آگاهیهایی که باشرکت در جلسات و لژیون بدست آوردم بعدها متوجه شدم که مشکل اصلی من همین جهان بینی است. من قبل از ورودم به کنگره بارها اقدام به ترک کردم و سقوط آزاد زیادی رفتم و حتئ تا یک ماه،سه ماه و شش ماه هم مواد مصرف نمیکردم ام ولی متأسفانه دوباره برگشت میخوردم و مصرف مواد را شروع میکردم یا اصلأ بهتر است بگویم مشکل من همان جهان بینی بود که به سمت مواد میرفتم. البته این خود ما بودیم که این صفات وساختار را طوری طراحی کردیم به سمت مواد رفتیم. ولی خیلی از افراد سالم هستند که حتئ یک نخ سیگار هم  نکشند اما جهان بینی درست هم ندارند و شاید حس های منفی زیادی هم داشته باشند به طور مثال اگر من شخصیت قبل از دوران اعتیادم را (الف) نام گذاری کنم و شخصیت دوران اعتیادم را (ب) ،و هدف کنگره این است ما شخصیتی جدیدی که (ج) میگذاریم شویم و یک ساختار تازه ای باشیم و هدف کنگره این است تغییر کنیم آن هم به مرور زمان و این تغییرات به صورت ناخداگاه اتفاق می افتد که یک مسافر تغییرات را بعد از شش ماه و شاید در سفر دوم متوجه شود و حس ها باز میشود و این تغییرات را در ارتباط با دیگران هم میبینیم وجود خداوند را هم درک میکنیم.

اینها فقط به خاطر همین آموزش ها و جهان بینی است .جهان بینی چیزی است که ما در زندگی با آن سروکار داریم که پیرامون زندگی خود را چگونه ببینیم و یا چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم در واقع همه این مسائل را جهان بینی تشکیل میدهد.شخصی که جهان بینی اش درست باشد وآموزش ها را به درستی انجام دهدخود به خود به سمت ارزش ها میرود و خواسته هایش نیز تغییر میکند. .جهان بینی درست یک چارچوب درستی دارد که خیلی ها در این چارچوب قرار نمیگیرد . خیلی از مکان ها در آن قرار نمیگیرند برای همین یک مسافر خود به خود از خیلی از ضد ارزش ها دور میشود.من زمان مصرف به درد یک آدم سالم نمیخوردم که این واقعأ طبیعی بود اصلأ گرایش پیدا میکردم به سمت افرادی که مصرف کننده بودند. اما زمانیکه یک شخص وارد کنگره میشود جهان بینی را که آموزش میبیند و یاد میگیرد حسش هم عوض میشود ودیگر برعکس میشود و گرایش پیدا میکند به سمت افراد سالم، به سمت ارزش ها و واقعأ از هر لحاظ تغییر میکند.متأسفانه حقیقتی که وجود دارد این است که یک مصرف کننده زمان را از دست داده و از نظر روحی و روانی بهم ریخته شده است و مهمتر از همه جوانیش را از دست داده است و بسیار ضعیف شده است.کنگره برای من یک کلاس جهشی بود که علاوه بر درمان  اعتیاد من را آماده میکند برای درست زندگی کردن در آینده.با همین جهان بینی که به ما آموزش میدهند. میگویند توانا بود هر که دانا بود.کنگره باعث توانایی هر شخصی میشود و باعث شد من و خیلی از افراد خود را بشناسیم .کنگره درس زندگی کردن را به من داد و الان من روابطم د ر محیط کار و اجتماع ودر خانواده میبینم که خیلی عوض شدم.چون حس ها واقعأ باز و قوی میشوند آن هم به سه علت یک مواد مصرف نمیکنم دوم اینکه تاریکیها را تجربه کردم و سوم اینکه جهان بینی یاد گرفته ام . و این تغییرات را در خود احساس میکنم. آموزش جهان بینی در کنگره با مشارکت کردن ها،گوش کردن به سی دی ها،ونشریات میباشد همه مسافرین باید این قضیه را جدی بگیرند.فرض میگیریم یک عارفی یک دانشمندی سالها تحقیق کرده مثلأ در مورد عرفان اما آقای امین دژاکام آن را در چند خط و شاید یک صفحه خلاصه میکند.

همین گوش کردن سی دی ها باعث قوی تر شدن جهان بینی یک شخص میشود. من خودم شاید بیش از چهل دفعه این جزوه جهان بینی را مطالعه کردم و هر بار هم یک مطلب جدیدی را یاد گرفتم. آقای امین دژاکام کل رویدادها و اتفاقاتی که در زندگی رخ میدهد حالا چه قبل از بدو تولد چه بعد از مرگ و چه در دوره حیات که هستیم همه این موضوعات را در دو جزوه جهان بینی ذکر کرده است و خیلی کامل و جامع بیان کرده است. شحصی که فوت میکند شاید متوجه نشود که آن دنیا چه خبر است ولی در کنگره به ما آموزش میدهند بعد از فوت ممکن است جه داستانی به وجود بیاید.میدانیم که از کجا آمدیم و به کجا خواهیم رفت. یکی از دلایلی که من واقعأ نمیتوانستم موادم را قطع کنم به خاطر آن حس های منفی و آن اثار منفی و حتئ ساختار غلطی که در وجود من بود .این اواخر به قدری به پوچی و ناامیدی رسیده بودم که همیشه به خدا میگفتم که چرا مرا خلق کردی مگر من گفتم که مرا به وجود بیاوری و هزاران توجیهات دیگر! اما زمانیکه وارد کنگره شدم خیلی از مسائل برای من روشن شد و خیلی چیزها که برای من سؤال بود حاضر بودم  که خیلی از داشته هایم را از دست بدهم ولی به جواب سؤالاتم برسم که خوشبختانه کنگره جواب سؤالات من را داد به عنوان همین جهان بینی. تغییر کردن جهان بینی در افرادی که مصرف روان گردان با شیشه دارند یک مقدار دشوارتر از سایر مواد است. چون شیشه واقعأ آن شخصیت،تفکر و در کل همه چیز یک انسان را شخم میزند و افراد شیشه ای یک شخصیت کاملأ متفاوتی پیدا میکنندو حتئ این را هم در درون خود احساس میکند.خلاصه آن شخصیت قبلی نیستند طرز دیدشان،تفکرات وحتئ سلیقه هایشان هم عوض میشود. در واقع مثل یک ساختمانی میماند که با یک لدر آن را کاملأ از بین برده باشد.ولی جهان بینی در کنگره یک سری ابزار و مصالحی در اختیار شخص قرار میدهد که چگونه این شخص با توجه با این ابزاری که در دست دارد چگونه خود را باسازی کند آیا هر طور دوست دارد باسازی کند.تجربه من در آن زمان که شیشه مصرف میکردم به قدری درب وداغان شده بودم و یک حال بسیار آشفته ای داشتم که توانستم به کمک همین جهان بینی در کنگره خود را باسازی و درست کنم.

 

ادامه نوشته

معتاد صرف یا مصرف کننده ی سفر اولی خراب آباد !

 

تک تک ما زمانی که وارد کنگره 60 شدیم و پس از طی مدت زمانی کوتاه با ادبیاتی آشنا شدیم که قبل از ورود به کنگره و حضور در جلسات هیچ پیشینه ی ذهنی از آنها نداشتیم ،واژه هایی از قبیل:دانایی ،دانایی مؤثر،ذهن آرشیو ،لژیون ،رهجو و...

برای معرفت پیدا کردن نسبت به تک تک این واژه های بعید ناگزیر از مقالات و جزوات جهان بینی کنگره 60استفاده نمودیم تا علامت های سؤال پیدا شده در ذهن خود را پاسخ گوییم.

جهان بینی یعنی چه؟

جهان بینی در جزوه ی جناب آقای امین دژاکام به طور ملموس شرح داده شده ؛(( جهان بینی یعنی مجموعه ی نگرش ، احساس ، ادراک و برداشت ما نسبت به محیط پیرامون ، این نگرش به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم می شود ؛نگاه ما به درون و برداشت ما از درون و نگاه ما به بیرون و برداشت ما از بیرون .))

جهان بینی یعنی چگونه دیدن جهان هستی ؛جهان کوچک زندگی فردی و جهان درونی خود فرد ،این چگونه دیدن بسیار اهمیت دارد چون جهان بینی ماست که جایگاهمان را مشخص می کند .

جهان بینی تک تک جایگاه های فردی و اجتماعی انسان را تحت تأثیر قرار می دهد .

چگونه من به عنوان همسر؛خواهر و... یک فرد مصرف کننده با کلی جبهه گیری و تنفر نسبت به تمام مصرف کنندگان وارد کنگره می شوم و با گذشت مدت زمان اندکی به آرامش نسبی دست پیدا می کنم، حتی اگر حال مسافرم آن قدرها هم که باید خوب نشده باشد؟

چگونه من به عنوان همسر؛خواهر و... فردی را که روزی سرمنشأ تمامی تاریکی ها می دانستمش با بند بند وجودم دوست دارم؟

چگونه من به عنوان همسر؛خواهر و... فردی را که روزی مسبب تمام بدبختی ها می دانستمش حالا دستش را به گرمی می فشارم و به او اطمینان می دهم که بال پروازش خواهم بود ؟

اصلا" می خواهم بدانم چه اتفاقی می افتد که روزی معتادی کارتن خواب ،با حالی خراب وارد کنگره می شود و پس از چندی پایبند اصول و قوانین می شود و حالش هر روز آباد تر از قبل می شود ؟معتاد صرف یا مصرف کننده ی سفر اولی خراب آباد !!!

تأثیر مستقیم تغییر در جهان بینی به عنوان اصلی ترین ضلع مثلث درمان اعتیاد (جسم،روان و جهان بینی)؛ضلع مهمی که حتی اهمیت آن از قطع ناگهانی مواد مخدر و به قول مصرف کنندگان درگیر اعتیاد ترک بسیار بیشتر است ،آن قدر که اگر فرد مصرف مواد را به صفر برساند ولی جهان بینی پیدا نکند به درمان و یا حتی همان (ترک) حقیقی نرسیده و امکان بازگشت او به سوی تاریکی ها بسیار زیاد است.

کنگره 60 بر این باور است که هر بیست و یک روز که فرد بیست درصد ازمواد مصرفی خود را کاهش می دهد باید توانسته باشد بیست درصد دانایی و جهان بینی خود را افزایش بدهد؛ پس آموزش جهان بینی جزو مهم ترین پارامترهای درمان اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر می باشد.

 

ادامه نوشته

هفتمین سال رهایی ایجنت محترم نمایندگی استاد معین آقای مجتبی دهقانی . . .

روز دوشنبه مورخه 30 /11/ 91 هفتمین سال رهایی ایجنت محترم نمایندگی استادمعین آقای مجتبی دهقانی همراه با پنجمین سال رهایی آقای حسن بابائی رهجویان آقای علی جلالی را در نمایندگی آکادمی جشن میگیریم.

حضور شما عزیزان باعث استحکام پیوند محبت و خرسندی ما خواهد شد.


مسیح را در بعضی مطالب، به یاد شما آوردیم. علت اینکه از تولد تا تولد دیگر که شما آن را مردن می پنداشتید، می خواهد بگوید که؛ تعویض جا و مکان از ابتدا از آن حضرت، بیان شده است که شما را یاد آور می شود و باران رحمتی است که بر اندامها، باریده بشود. در آن موجود، ایجاد توان بالایی می نماید و هر قدر به رحمت الهی نزدیک بشوید، شناخت خویش را تکامل خواهید بخشید.

" البته این مسئله با فرمان الهی، صادر می شود "

پیشا پیش این روز زیبا را از طرف همه اعضای نمایندگی استاد معین به جناب آقای مجتبی دهقانی و جناب آقای حسن بابائی و خانواده محترم ایشان ، راهنمای گرامیشان جناب آقای علی جلالی و بخصوص جناب آقای مهندس دژاکام و تمامی اعضای خانواده بزرگ کنگره 60 تبریک عرض مینمایم.

این جلسه چهارمین جلسه از دور پنجم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین روزهای سه شنبه مورخ بیست و پنجم بهمن ماه با استادی آقای احمد ربیعی و نگهبانی آقای رامین سعادت جو و دبیری آقای سعید شاهسوار با عنوان "جهانبینی ، فرق نگاه مسافر و معتاد"راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.


سخنان استاد:

یک زمانی در دنیا بیماری اعتیاد را یا جسمی می دانستند یا روانی. برای اولین بار در کنگره 60 توسط جناب مهندس دژاکام مثلث درمان اعتیاد عنوان شد که جسم، روان و جهان بینی می باشد. که جهان بینی باید وجود داشته باشد تا خیلی چیزها عوض شود. ما بواسطه داروئی که در کنگره مصرف می کنیم، وقتی در مسیر درمان قرار می گیریم و شروع به درمان می شویم، جسم که از تعادل خارج شده بود ذره ذره درمان شده و بازسازی می شود و به طبع آن روان هم بازسازی می شود، و جهان بینی می ماند که خیلی مهم است و نگرش ما به کل جهان می باشد. نگرشی که به هر دلیلی یک روز منتهی شده بود به مصرف مواد مخدر و در ادامه آن نگرش باورهایی را به وجود آورده که باعث شده همه چیز را از دریچه مواد مخدر ببینیم.


ادامه نوشته

تبریک...

             جناب آقای مجید سلامی دیده بان محترم جمعیت احیای انسانی کنگره60



انتخاب شایسته جنابعالی را به عنوان رئیس کمیته راگبی استان تهران صمیمانه تبریک می گوییم و برایتان بهترینها را آرزو داریم.

فردی که خود را مسافر معرفی می کند...

این جلسه دومین جلسه از دور چهارم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی استاد معین مورخ 91/11/23 با استادی  آقای امیرحسین باقری ،نگهبانی آقای سعید کلهر و دبیری آقای رضا بنیادی با دستور جلسه"  جهانبینی ، فرق نگاه مسافر و معتاد " راس ساعت 17:15 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد :

یک شخص مصرف کننده صفات زیادی را با خود به همراه دارد و خیلی اوقات از بیشتر صفات بی خبر است. دستور جلسه امروز راجع به فرق نگاه در یک معتاد و مسافر می باشد.

معمولا دنیای فرد مصرف کننده بی نظم و بی تعهد است که اینها با مرور زمان ایجاد شده است. شاید فرد مصرف کننده در دوران قبل از مصرف بسیار با نظم و متعهد بوده و شاید به ندرت در زندگی خود دروغ می گفت ، در کل فرد مصرف کننده عالمی دیگر پیدا می کند. عالمی که در نوشتار مصرف کننده کیست به آن اشاره می کند " فرد مصرف کننده جهانی مملو از ترس ، حقارت و ... دارد "

افرادی که در کنگره حضور دارند دیدگاه دیگری به مصرف کنندگان دارند. فردی که خود را مسافر معرفی می نماید به این دلیل نیست که بار اعتیاد را از دوش خود بردارد ، شاید بتوان گفت بخش بسیار کوچک این مسئله باشد اما بخش عمده این است که فرد مسافر حتما باید نظم داشته باشد.

فرد مصرف کننده یا معتاد بی نظم است و هر زمان بخواهد مواد مصرف می کند و بی نظمی او تنها در مورد مصرف مواد نیست بلکه در تمام زندگی خود بی نظم است. خیلی اوقات به وعده هایی که می دهد عمل نمی کند و مسئولیت خود را به دوش نمی کشد ولی فرد مسافر سعی بر این دارد که مسئولیت خود را بپذیرد. اولین چیزی که می آموزد این است که بپذیرد دیگران در اعتیاد او مقصر نیستند و اینگونه نگاه او نسبت به دیگران تغییر می کند.

مسئله بعدی که در شخص مسافر تغییر می کند خواب اوست که در حین سفر مرتب می شود. فرد مصرف کننده از سیستم تعادل طبیعی خارج است ولی زمانی که مسافر می شود باید در زمان خاصی بخوابد و در زمان خاصی از خواب برخیزد. شخص مسافر مسئولیت نظم سیستم جسم خود را به دست می گیرد.

یک مصرف کننده یا معتاد از قانون خاصی تبعیت نمی کند مگر اجباری در کار باشد ، خیلی اوقات کم صبر است ولی شخص مسافر با شناخت قوانین سعی بر این دارد که قوانین را درون خود به جریان بیاندازد.

در کل فرق های بسیاری بین شخص مصرف کننده و مسافر موجود می باشد و اگر به تفاوت ها فکر کنیم ، به فرق های زیادی پی خواهیم برد.

با احترام همسفر الناز رک

اخبار حوزه اعتیاد . . .

گزارش فرانس پرس از اعتياد روزافزون کودکان در افغانستان


تهران/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی 1391/11/23
خبرگزاری فرانسه در گزارشی از جلال آباد افغانستان به قلم یوریس فیوریتی به موضوع مصرف بی رویه مواد مخدر در افغانستان و آلودگی نوجوانان و کودکان خردسال به مواد مخدر پرداخت و نوشت: در مرکز ترک اعتیاد quotation mark وادان quotation mark کودکان پر سر و صدای افغان سه تا دوازده ساله که با وجود سن کم سال ها با اعتیاد دست و پنجه نرم کرده اند زندگی پر هیاهو و شعف دوران کودکی را بار دیگر تجربه می کنند.
اعتیاد کودکان و نوجوانان در افغانستان به مشکل بزرگی در این کشور بدل شده است.
دو دختر بچه کوچک افغان با روپوش های آبی و در حالی که یکی از آن دو روسری بر سر دارد بدمینتون بازی می کنند. پسر بچه ها با یک توپ زرد بازی می کنند. عده ای دیگر مجذوب یک بازی الکترونیکی ساده شده اند.
همه آنها ظاهری سالم و پویا دارند که با روزهای نخستین ورود آنها به این مرکز ترک اعتیاد در جلال آباد بسیار متفاوت است...

ادامه نوشته




باید به صراط مستقیم بپیوندیم

این جلسه سیزدهمین جلسه از دور سوم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین روزهای شنبه مورخ بیست و یکم بهمن ماه با استادی آقای سعید کلهر و نگهبانی آقای امیر عباس خیراللهی و دبیری آقای محمد عمویی با عنوان "جهانبینی و فرق نگاه مسافر با معتاد"راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

 از زمانی که خداوند، انسان را خلق نمود و در بهشت قرار داد از او خواست تا به شجره خبیثه نزدیک نشود ولی متاسفانه او نافرمانی نمود و از بهشت رانده شد. انسان توبه نمود و مورد قبول درگاه خداوند قرار گرفت، ولی به او گفت برو و از پایین ترین نقطه شروع کن و بالا بیا. اینگونه بود که ما به این کره خاکی پا گذاشتیم و شروع به حرکت نمودیم، و چیزهایی که در درون انسان قرار داده شده بود به ذهن آرشیو او منتقل شد. و از آن سو شیطان که بزرگترین نیروی منفی بود در قالب ماده به وسیله القا در مسیر انسان قرار گرفت تا او را از راه خود منحرف نماید. از طرفی خداوند برای هدایت انسان پیامبرانی را قرار داد، که یکی از آنها پیغمبر درون است بنام عقل و دیگری پیامبران بیرون که رسولان الهی بودند برای راهنمایی انسانها.

ادامه نوشته

فرد مصرف کننده دیدگاه افیونی به جامعه دارد

این جلسه دومین جلسه از دور پنجم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین مورخ:21 بهمن ماه 91 به استادی خانم زهرا رسولی ، نگهبانی خانم لیلا شناطی و دبیری خانم مرضیه با دستور جلسه " جهانبینی و فرق نگاه مسافر با معتاد" راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد :

کنگره60 برای اولین بار مثلثی تحت عنوان مثلث درمان اعتیاد ترسیم نمود. مثلثی که از سه ضلع جسم ، روان و جهانبینی تشکیل شده است. فردی به درمان اعتیاد می رسد که این سه ضلع را به موازات هم درون خود رشد دهد.


ادامه نوشته

عکس روز ...




 "تیم لژیون آقای مجید باغستانی "


 تنهاتیم شرکت کننده از نمایندگی استادمعین در مسابقات فوتبال عقاب طلائی کنگره 60

تفاوت شناخت در خانم ها و آقایان . . .

سیزدهمین جلسه از دور چهل و پنجم سری کارگاههای آموزش جهانبینی کنگره ۶۰مورخ 91/11/18 با نگهبانی جناب مهندس حسین دژاکام ، استادی آقای دکتر هدایت صحرایی و  دبیری خانم مریم رضایی رأس ساعت ۱۶:۳۰ آغاز به کار نمود.

ادامه نوشته

نیروهای مافوق انسانهایی که به سمت روشنایی ها و تاریکی ها میروند آنها را حمایت و یاری میکند.

این جلسه دوازدهمین جلسه از دوره سوم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین مورخ هجدهم بهمن ماه 1391 با استادی آقای حسین سلیمانی و نگهبانی آقای وحید ناظری و دبیری موقت آقای کامیار صحرائی با عنوان "سم زدایی یا سم نزدایی " رأس ساعت 17 اغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

من قبل از اینکه در مورد دستور جلسه صحبت کنم میخواستم یک مطلب خیلی مهمی را عرض کنم .اینکه افرادی که قبل از 14 ثانیه سکوت جلسه حاضر میشوند افرادی هستند که در کنگره موفق میشوند یعنی به قول معروف از همین الان رههاییشان را در دست گرفتند . من زمانیکه در شعبه انقلاب بودم زمانیکه تصمیم گرفتم این قضیه را شروع کنم، خودم را ملزم دانستم که قبل از 14 ثانیه سکوت در جلسه همیشه حضور پیدا کنم این موضوع باعث شد که واقعأ سفرم از این رو به آن رو شد و خیلی حالم بهتر شد. من واقعأ تبریک میگویم به کسانیکه به موقع در جلسه حضور پیدا میکنند دقیقأ مسیر را درست انتخاب کردند . در رابطه با دستور جلسه سراسری سم زدایی و سم نزدایی !
من زمانیکه به عنوان یک مسافر در کنگره قدم میگذارم وقتی که در مورد سم صحبت میکنند طبیعتأ فراموش میکنم که این سم من را میکشد و از بین میبرد مثل سم مار،سیانور یا مثل سم های دیگری که انسان را از بین میبرد.به خاطر همین شاید این چیزی که ما در کمگره تجربه میکنیم به عنوان ضلع تجربه اصلأ قبول کنیم که این سم چه نوع سمی است که ما از آن حالت خفیف بودن یا به قول معروف بی حالی و کسالت ما را وارد مقوله دیگری میکند دقیقأ چیزی را که اتفاق می افتد این است قبل از اینکه وارد کنگره بشوم یو آر دی شدم به قول خودشان این سم زدایی چه کاری میکند حالا
به مبلغش کاری نداریم آن زمان یک مبلغ زیادی را از ما گرفتند در واقع خون بدن را میگیرند و سمومی که وارد بدن ما شده است آن را تصفیه میکنند در واقع با این حرکت مرفین را از بدن انسان دفع میکنند و آن را از بدن میگیرند.

ادامه نوشته

گل رهائی ...

روز چهارشنبه گذشته در محل شعبه آکادمی  دو تن از مسافرین نمایندگی استاد معین  از دستان پر مهر بنیانگزار کنگره 60 گل رهائی دریافت کردند و توسط راهنمایشان به خیل دیگر درمانشدگان کنگره 60  معرفی شدند.



مسافر محمد که مصرفش تریاک بود  و به راهنمایی آقای احمد ربیعی پس از طی دوره درمانی باشربت تریاک موفق شد به رهائی برسد




دیگر مسافری که در این روز گل رهائی گرفت مسافر محمد رضا رهجوی آقای ابوالفضل هادی پور بود که ایشان هم با مصرف تریاک وارد کنگره شد و داروی درمانیش شربت تریاک بود . راهنمائی همسفران محمد رضا عزیز را دراین سفر سرکار خانم رشوند و سرکارخانم ستوده عهده دار بودند .

رهائی محمد و محمد رضا عزیز را به خودشان ، راهنمای محترمشان و سایر عزیزانی که در مدت سفر اول همراییشان کردند تبریک و شادباش می گوییم و برایشان آذزوی توفیق و سربلندی در سفر دوم را آرزومندیم .

تابادچنین بادا

قدر کنگره 60 و روش درمان آن را بدانید

این جلسه سومین جلسه از دور پنجم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین روزهای سه شنبه مورخ هفدهم بهمن ماه با استادی آقای حسین امینی و نگهبانی آقای رامین سعادت جو و دبیری آقای سعید شاهسوار با عنوان "سم زدایی یا سم نزدایی"راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

 

سخنان استاد:

از حضور مجدد خود در این شعبه بسیار خوشحال هستم، قبلا در این شعبه دبیر بوده ام و یکی از امتحانات کمک راهنمایی ام را در این شعبه گذرانده ام و به نوعی به شعبه استاد معین احساس دین میکنم. در ایران حدودا سی سال است که سم زدایی وجود دارد و توسط پزشکان ما استفاده میشود. از زمانی که اعتیاد مسمومیت مزمن در نظر گرفته شد سم زدایی هم بوجود آمد و ملاک کار این بود که مواد مخدر یک نوع سم است که وارد بدن فرد شده و باید با سم زدایی آن را خارج کرد و وقتی آزمایش اعتیاد فرد منفی شد او بطور کامل رها شده است و احتیاجی به مواد مخدر ندارد و بعد روی می آوردند به یک سری از نگهدارنده ها برای سر پا نگهداشتن فرد.

ادامه نوشته

آزمون................................ Examinations


آزمون داخلی جهانبینی یه روایت تصویر

کنگره 60 سم زدایی را به صورت علمی شکافت

این جلسه اولین جلسه از دور چهارم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی استاد معین مورخ 91/11/16 با استادی  آقای امیرحسین باقری ،نگهبانی آقای سعید کلهر و دبیری آقای رضا بنیادی با دستور جلسه"  سم زدایی و سم نزدایی " راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد :

در ابتدا باید اعلام کنم کنگره 60 هیچگونه انتقادی در رابطه با روش های ترک ندارد اما در رابطه با سم زدایی پرچم مخالفت خود را بالا می برد که علت خاص دارد.

کاملا به یاد دارم برای رهایی از مصرف تریاک با ماده مخدر شیشه آشنا شدم سپس به مصرف کراک روی آوردم اما داستان سم زدایی را فراموش نخواهم کرد. حدودا 2ماه بعد از سم زدایی به مصرف مجدد مواد پرداختم همچنین مصرف من چند برابر شد و نوع مصرف من تغییر کرد.

بعدها که وارد کنگره شدم متوجه شدم دلیل برگشت به مواد بعد از ترک چیست. سم زدایی در من بدون بیهوشی انجام گرفت که امروز روش فوق سریع وجود دارد و زمانی حدودا 5 ساعت به طول می انجامد.

در حالت کلی نفس کار اشتباه است. کنگره 60 سم زدایی را به صورت علمی کاملا شکافت. گاهی در موارد خاص به افراد ، از جانب کنگره ، رفتن به کمپ توصیه می شود اما هیچگاه به سم زدایی فکر هم نمی شود. البته روش دیگری که تجربه کردم شوک های برقی بوده که بسیار وحشتناک بود و در این رابطه صحبت نمی کنم.

ما نیازمند هستیم در رابطه با سم زدایی بسیار علمی پیش رویم. باید اطلاعات و آگاهی را داشته باشیم که این عمل اشتباه است. ما با علم می توانیم قوانین هستی و زندگی را بیابیم.

بزرگترین انحراف در این روش کلمه سم بود در غیر این صورت سم زدایی غیر منطقی نیست. سم زدایی در مواردی مانند مارزدگی و عقرب زدگی باید انجام شود اما در رابطه با اعتیاد اشتباه است. دیوار مصرف کننده به قدری کوتاه است که هر روشی روی او آزمایش می شود.

اگر تعریفی از دایره داشته باشیم ، مثلا تعدادی خط که از مرکز به یک اندازه می باشد. ما می توانیم اینگونه چرخ را اختراع کنیم و بسیار کارهای دیگر. اگر تعریف به هم بخورد به اندازه هر تعریف اختراعات بیشتری خواهیم داشت.

معمار اولیه در رابطه با " اعتیاد مسمومیت مزمن است " دچار اشتباه شد و اینگونه دنیایی به انحراف رفتند. پزشکان در امر سم زدایی کم نمی گذارند ، علم پزشکی در امر اعتیاد عاجز می باشد.

سردار در جمله ای می فرماید " بیت ، بیت است " منظور این است که معنی خانه خانه است و معنی دیگری ندارد. تعریف سم نیز سم می باشد و در رابطه با سم زدایی نیز همینگونه است.

متاسفانه این عمل در کشور ما بسیار انجام می شود. در روسیه روشی وجود دارد که قسمتی از مغز را بر می دارند اما سم زدایی وجود ندارد. در عمل سم زدایی مخدر های طبیعی بدن نیز توسط گیرنده ها جذب نمی شوند.

ادامه نوشته

سم زدایی یا سم نزدایی

این جلسه پنجمین جلسه از دور ششم سری کارهای اموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی استاد معین روزهای یکشنبه مورخ 91/11/15 با استادی اقای مسعود حیدری و نگهبانی اقای محمدرضا نوش افرین و دبیری اقای محسن گلستانی با دستور جلسه "سم زدایی یا سم نزدایی" راس ساعت 17 اغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

در مورد دستور جلسه باید بگویم که من خودم تجربه سم زدایی را نداشته ام و تمام صحبت هایی که امروز انجام می دهم مطالبی است که من در کنگره شناختم و یاد گرفتم.در کل دنیا تعاریف مختلفی در مورد اعتیاد وجود دارد.برخی معتقد هستند که اعتیاد یک بیماری جسمی می باشد و برخی دیگر ان را یک بیماری روانی می دانند و یا هر دوی انها و عده ای دیگر اعتیاد را بیماری وابستگی تلقی می کنند و برخی هم اعتیاد را مسمومیت می دانند که با توجه به همین تعریف است که روشی به نام سم زدایی برای حل کردن مشکل اعتیاد بوجود امد.این کاملا واضح و مشخص است وقتی که یک شخص سم وارد بدن او می شود و مسموم می شود باید سم زدایی کند اما سوالی اینجا وجود دارد این است که ایا مصرف کننده مواد مخدر مسموم است؟

ادامه نوشته

کنگره 60 راهی را پیش پای ما گذاشته است که هم سهل است و هم سخت

این جلسه دوازدهمین جلسه از دور سوم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین روزهای شنبه مورخ چهاردهم بهمن ماه با استادی آقای کامران رک رک و نگهبانی آقای امیر عباس خیراللهی و دبیری آقای محمد عمویی با عنوان "سم زدایی یا سم نزدایی"راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

ما در کنگره 60  اگر در مورد موضوعی صحبت می کنیم یا روشی را نقد می کنیم صحبتهایمان کاملا علمی است و هیچ تعصبی و خواسته ای نداریم که بگوییم گروه های دیگر اشتباه میکنند. در سال 1381 برای اولین بار در دنیا جناب آقای مهندس دژاکام مقاله ای را با عنوان سم نزدایی به سمینار چالشها و درمانها در دانشگاه علوم پزشگی زنجان بردند که در کنگره 60 آن را با نام سم نزدایی می شناسیم. در این مقاله عنوان شده بود که مواد مخدر اصلا سم نیست و چرا به آن می گویید سم و 14 اصل را بیان نمودند که برای رسیدن فرد به تعادل باید رعایت شود. همانطور که میدانید اعتیاد یک روزه بوجود نیامده که حالا بخواهیم آن را یک روزه درمان کنیم. از همان روز اول که مصرف مواد مخدر شروع شد تا قبل از بنیان کنگره 60 هیچ راهی برای درمان اعتیاد وجود نداشت، شاید تعداد زیادی ترک میکردند ولی اکثر آنها از حال خوبی برخوردار نبودند.

ادامه نوشته

یک مسافر باید مطیع فرمان ها و دستورات راهنمای خود باشد.

این جلسه یازدهمین جلسه از دوره سوم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین مورخ یازدهم بهمن ماه 1391 با استادی آقای چنگیز رادمرد و  نگهبانی آقای وحید عظیمی و دبیری آقای کامیار صحرایی  با عنوان  "وظایف رهجو" رأس ساعت 17 اغاز به کار نمود.


 

سخنان استاد :

  من خدا را شاکرم که دوباره این فرصت پیش آمد که بتوانم تو ابن جایگاه خدمت کنم و خیلی خوشحالم که تو جمع صمیمی شما دوستان عزیز هستم.استنباط من از این دستو ر جلسه این است که من مسافر باید خواسته ای داشته باشم تا بتوانم به هدفی که میخواهم برسم و برای اینکه به هدفم برسم باید اول تو مسیر کنگره و تو چارچوب قوانین کنگره قرار بگیرم و خیلی از حرمتها رعایت کنم . و به عنوان یک رهجو که راه را بلد نیستم باید یک فرمانبردار خوبی برای راهنمام باشم ، در واقع با برنامه ریزی دقیق و همچنین با منظم آمدن و شرکت کردن به موقع در جلسات و در کل آن وظایفی که یک راهنما نسبت به رهجویش دارد اگر منه مسافر مطیع و فرمانبردار  دستورات راهنمام باشم مطمئنم به آن هدفی که درمان اعتیاد و رهایي باشد میرسم.و حتئ میتوانم یک رهجوی خوبی برای راهنمام باشم . در اوائل ورودم به کنگره من فکر میکردم یک رهجو هستم ولی در واقع ابن جوری نبود.فکر میکردم همین که کنگره  می آیم دیگر همه چیز تمام شده است

ادامه نوشته

اخبار حوزه اعتیاد . . .

انجام طرح‌های شیوع‌شناسی اعتیاد در جمعیت عمومی و محیط‏های صنعتی
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر از انجام طرح‌های شیوع‌شناسی اعتیاد در جمعیت عمومی توسط مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران و محیط‏های صنعتی توسط مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،حمید صرامی در حاشیه نشست شورای سیاستگذاری پژوهش گفت: در این نشست که به‌منظور بررسی مدل اجرایی شیوع‌شناسی در جمعیت عمومی و محیط‏های صنعتی برگزار شد، به مرور طرح‏های انجام شده در زمینه شیوع‌شناسی و طرح‏های در حال اجرا همچون طرح‌ شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر و روانگردان‏ها در مراکز صنعتی استان اصفهان پرداخته شد.

وی افزود: همچنین در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت‏های موسسات پژوهشی وابسته به دانشگاه‏ها تاکید و مقرر شد از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها استفاده لازم شود...

ادامه نوشته

چگونه یک طرح تحقیقاتی بنویسیم؟

دوازدهمین جلسه از دور چهل و پنجم سری کارگاههای آموزش جهانبینی کنگره ۶۰ در مورخ 91/11/11 با نگهبانی جناب مهندس حسین دژاکام ، استادی آقای دکتر نبئی و  دبیری خانم مریم رضایی با دستور جلسه تحقیقات"  رأس ساعت ۱۶:۳۰ آغاز به کار نمود.

ادامه نوشته

دستور جلسه هفتگی...

این جلسه دومین جلسه از دور پنجم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین روزهای سه شنبه مورخ دهم بهمن ماه با استادی آقای محمد جعفری و نگهبانی آقای رامین سعادت جو و دبیری آقای سعید شاهسوار با عنوان "وظایف رهجو"راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

 در ابتدا میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به همه عزیزان تبریک میگویم. پیش از صحبت در مورد وظایف رهجو ، ابتدا باید بدانیم به چه کسی رهجو گفته میشود. با کلماتی مانند دانشجو هنرجو و .... آشنا هستیم ولی به کسی رهجو گفته میشود که بدنبال راهی میگردد. اگر از هر کدام از ما بپرسند برای چه به کنگره آمده ای، اولین پاسخی که خواهیم داد این است که بدنبال درمان اعتیادمان هستیم. راه درمان در کنگره 60 پیدا شده است و هر هفته 40 تا 50 نفر به رهایی میرسند، اما اگر با خودمان صادق باشیم وقتی در مسیر کنگره قرار میگیریم، یکسری راه های دیگر هم برایمان نمایان میشود مانند خوب زندگی کردن، مواجه شدن با مشکلات و حل آنها، تفکر کردن، به حال خوش و فرمان عقل رسیدن و .... .

ادامه نوشته

با حمایت های مادر و پدرم به چنین جایگاهی رسیدم

این جلسه چهاردهمین جلسه از دور سوم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی استاد معین مورخ 91/11/9 با استادی  آقای مسعود حیدری ،نگهبانی آقای محمود ذکایی و دبیری آقای رضا بنیادی با دستور جلسه"  وظایف رهجو"   , و مراسم اولین سال رهائی مسافر چنگیز رادمرد ، راس ساعت 16:45 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد :                        

در کنگره 60 ما دو ساختار داریم ، ساختار مدیریتی که شامل جایگاه هایی است که در امر مدیریت می باشد مانند مرزبان ، نگهبان و ... که خدمت می کنند و ساختار آموزشی.

ما در ساختار آموزشی با دو عنوان راهنما و رهجو برخورد داریم. در نوشتار کنگره 60 چیست که در ابتدای جلسه خوانده می شود ، گفته شده است " کنگره 60 بر اساس اصل پذیرفته شده کمک فرد رها شده از دام اعتیاد به فرد در حال مصرف تشکیل شده است " این اصلی می باشد که در تمام دنیا پذیرفته شده است و یکی از مراجعی که در تمام دنیا می تواند در امر درمان اعتیاد دخالت داشته باشد و راهنمایی کند ، فردی است که خود  اعتیاد داشته و اعتیاد خود را درمان کرده است. کنگره 60 این مسئله را با کمی ارتقا به گونه ای دیگر بیان می کند.


ادامه نوشته

وظایف رهجو

این جلسه چهارمین جلسه از دوره ششم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60  نمایندگی استاد معین مورخ هشتم بهمن ماه 1391 با استادی آقای داوود رفیعی و نگهبانی  آقای محمد رضا نوش آفرین و دبیری آقای محسن گلستانی با عنوان "وظایف رهجو " رأس ساعت 17 اغاز به کار  نمود.


سخنان استاد:

  بچه هایی که خدمت سربازی رفته اند میدانند که در آن محیط باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند. من اگر از درب هر شعبه ای از کنگره که وارد میشوم یک رهجو هستم. رهجو یعنی کسی که وظیفه اش، طی کردن یک راه باشد، اما راهنما یک وظایف خاصی دارد که ما باید این وظایف را به نحو احسن انجام دهیم تا هم حال خودمان خوب شود و هم بستری آماده کنیم تا برای آیندگان راه باز شود.پس من باید وظیفه ام را به خوبی و درست انجام بدهم. وظیفه دو بخش دارد که شامل یک) وظیفه عمومی- دو) وظیفه خصوصی. وظیفه عمومی :یعنی باید نسبت به یکدیگر خیلی با احترام برخورد کنیم و احترام یکدیکر داشته باشیم. یک روزی من وارد کنگره شدم و آمده بودم در جلسه شرکت کنم تا قبل از اینکه وارد بشوم دقیِقأ دیدم جلوی درب شعبه عزیزی از بچه های کنگره داشت ماشینش را پارک میکرد که در لحظه ماشینش را به ماشین دیگری زد در واقع من متوجه شدم که ماشین برای همسایه ما می باشد.

حالا منظور این است که ما باید حتي یک همسایه خوبی باشیم. پس اگر در واقع خودمان را دوست را دوست داریم و اگر هم نوع خود را دوست داریم باید وظیفه ای که در اختیار ما است باید به خوبی انجام دهیم. من تو کنگره اولین هدفم اول درمان اعتیاد است و میخواهم نجات پیدا کنم و از شر این غول بی شاخ و دم  این اعتیاد رها بشوم. وظایفی که من نسبت به این هدف(درمان اعتیاد) دارم . اول اینکه رأس ساعت در جلسه شرکت کنم، فرمانبردار خوبی باشم آن چیری که از من میخواد خیلی خوب انجام دهم .اولأ اینکه من رهجو که مدت کمی است که در کنگره دارم سفر میکنم به اولین کسی که نگاه میکنم به مربی و استاد خودم نگاه میکنم .

در کنگره قوانینی وجود دارد این است من باید با ظاهر آراسته و لباس مرتبی بپوشم تا فردا روزی برای رهجوهای خود بتوانم یک مربی و یک الگویی باشم  که آنها هم بتوانند راه مربی خود ادامه بدهند.

ادامه نوشته