هدف در اینجا رهایی و رسیدن به درمان است

این جلسه نهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ ۲۶ بهمن ماه ۹۲ با استادی آقای محسن، نگهبانی  آقای محمد عمویی و دبیری آقای حسن وجدی با دستور جلسه " وادی دوازدهم و اجرای آن (درختکاری) " راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.
 
 
سخنان استاد:
 
دلیل اینکه این دستور جلسه در این مرحله قرارداده شده این است که به ماه اسفند نزدیک هستیم و اسفند ماه فصل درختکاری میباشد.بارها پیش آمده که ما درجنگلها یا پارکها بدلیل ناآگاهی خسارات زیادی وارد کرده ایم و فلسفه این دستورجلسه این است که باید جبران خسارات کنیم و آقای مهندس دژاکام اشاره کرده اندکه بعد از سفر اول باید برویم و درخت بکاریم و تا یک سال از آن مراقبت کنیم.
حال دستورجلسه قبل چه ارتباطی با این دستورجلسه دارد؟؟؟دستورجلسه قبل از جهانبینی صحبت میکند که تفسیر آن در جزوء جهانبینی آقای امین دژاکام عبارتست از آنچه ما نسبت به هستی و جهان درون و برون دریافت،برداشت و درک میکنیم.

بقیه در ادامه مطلب... 

ادامه نوشته

انسان هیچ چیز نیست جز سعی و تلاش خود

این جلسه نهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 12 بهمن ماه ۹۲ با استادی آقای علی اشکذری ، نگهبانی خانم منیژه و دبیری خانم فاطمه با دستور جلسه " وادی دوازدهم و اجرای آن (درختکاری) " راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد :

من قسمتی از وادی را می خوانم سپس در رابطه با آن صحبت می کنم.

جانشین : انسان خلقی است که صور پنهان او مانند شما از آتش خلق شده است ولی صور آشکار انسان که در جهان خاکی سکنی گزیده اینگونه آغاز شد : در ابتدا قدرت مطلق امواج را متراکم کرد و جهانی را به عنوان جهان خاکی بنیاد نهاد که مجموعه آن از ستارگان و کهکشان ها تشکیل گردیده است که به شمارش در نمی آید.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

جسم ، روان و جهان‌بینی

این جلسه؛ جلسه هشتم از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین روزهای شنبه مورخ ۱۹بهمن ماه ۹۲ با استادی آقای فرهادهوشمند، نگهبانی آقای محمدعموئی و دبیری آقای حسن وجدی؛ با دستور جلسه " جهانبینی و فرق نگاه مسافر با معتاد " راس ساعت۱۷ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

برای درمان اعتیاد سه مؤلفه و یا سه ضلع را در باید در نظر گرفت . در تمام دنیا تا کنون دیده نشده بود که برای درمان اعتیاد سه مؤلفه و یا سه عامل دخیل در درمان ، در نظر گرفته شود. بسیاری از متدهای درمانی دنیا ، بار اصلی اعتیاد را فقط در قسمت جسم می‌بینند ، بسیاری دیگر اهمیت مسئله را فقط در روان می‌بینند و عده‌ای دیگر هر دو را مهم می‌دانند . کنگره 60 برای اولین بار سه مؤلفه را در درمان اعتیاد مطرح کرد و معتقد است که بار اعتیاد به صورت مساوی بین این اضلاع تقسیم‌شده و هر سه را مهم می‌داند . جسم ، روان و جهان‌بینی.

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

سم زدایی

این جلسه؛ جلسه هفتم از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین روزهای شنبه مورخ ۱۲بهمن ماه ۹۲ با استادی آقای مهدی خوش ساعد، نگهبانی آقای فرهاد هوشمند و دبیری آقای مهدی؛ با دستور جلسه " سم زدایی یا سم نزدایی " راس ساعت۱۷ آغاز به کار نمود.

 

سخنان استاد:

تعریف سم عبارت است ازهر نوع ماده خارجی اعم ازجامد،مایع یا گازکه به صورتی وارد بدن میشود و جسم را ازتعادل خارج کند وبه سمت مرگ سوق دهد.

حالا چرا درمقوله اعتیاد میگویند باید سم زدایی شود؟آقای مهندس در روزچهارشنبه اشاره کردند که در زمان قدیم کسانی که میخواستند خودکشی کنند چون سم در دسترس نبود باخوردن تریاک خودکشی میکردند به همین دلیل واژه سم ازقدیم با مسئله اعتیاد همراه شد.و درحال حاضردر بعضی مکانها برای قطع سریع مواد ازواژه سم زدایی و ترک اعتیاد به این روش استفاده میکنند.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

نالترکسون گیرنده‌های بدن را بلوکه می‌کند

این جلسه نهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 12 بهمن ماه ۹۲ با استادی خانم فرزانه شیاسی ، نگهبانی خانم منیژه و دبیری خانم فاطمه با دستور جلسه "سم زدایی و سم نزدایی" راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.


 سخنان استاد:

کلمه سم زدایی برای ما بسیار آشناست اما می‌خواهم کمی آن را بشکافم البته صحبت‌های من درس پس دادن نزد اساتید می‌باشد.

سم چیست؟ به هر ماده‌ای اعم از جامد ، مایع و گاز گفته می‌شود که از هر طریقی وارد بدن می‌شود و جسم را از تعادل طبیعی خارج می‌کند و به سمت مرگ سوق می‌دهد. مثلاً اکسیژن را در نظر بگیرید ، ما برای ادامه حیات به آن احتیاج داریم اما اگر با حجم زیادی مصرف شود به سل النخاع دستور می‌دهد که ریه فعالیت نکند و فرد به سمت مرگ یاری می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

کنگره مانند گردباد است

این جلسه هشتمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 5 بهمن ماه ۹۲ با استادی خانم بهار ، نگهبانی خانم منیژه و دبیری خانم فاطمه با دستورجلسه "وظایف رهجو" راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.

 سخنان استاد:

رهجو کیست؟ رهجو یعنی جوینده راه. رهجو باید آموزش ببیند اما باید جستجوگر هم باشد در واقع راهنما راه را نشان می دهد و تمام مسئولیت بر عهده خود فرد یا رهجو است.

فرد تازه وارد در کنگره گنگ است و باید اصول برای او بازگو شود و اگر پذیرفت در مسیر قرار خواهد گرفت. راهنما تنها انگشت اشاره می باشد با اینکه مراحل بسیار دشواری برای جایگاه کمک راهنمایی گذرانده است و رهجو جوینده است ، باید تحت فرمان راهنما باشد. گاهی من به عنوان رهجو مطیع حرف های راهنما نیستم ، در هر زمینه ای که حرف های راهنما را اجرا نکنم با مشکل روبررو خواهم شد...

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

وظایف رهجو

این جلسه ششمین جلسه از دوره هفتم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه مسافران روزهای شنبه مورخ  ۵ / بهمن ماه / 92 با استادی آقای منصورجعفرلو و نگهبانی آقای فرهاد هوشمند و دبیری آقای مهدی خانیبا دستور جلسه "وظایف رهجو" راس ساعت 17 آغاز بکار نمود .

سخنان استاد:

شخصی که مصرف کننده است وآلوده میباشد .دنبال یکراه  منطقی برای درمان خود میگردد .چرا میگوییم درمان ؟ چون بعضی مکانها هستند که بصورت سقوط آزاد ترک میکنند ولی درمان نمیشوند.

کسی که وارد کنگره میشود واسم مسافر را برروی خودش میگذاردبایدیکسری قوانین را اجراکند تا بتواند به نتیجه برسد.یکی ازقوانینی که رهجوملزم به انجام آن است پذیرفتن مسئولیت انجام کار خودش میباشد.

رهجو بعد ازانتخاب راهنما باید تمامی افکار غلط وچیزهایی که فکر می کرد می دانسته کنار بگذارد و موقعی که وارد کنگره شده یعنی اینکه هیچ چیز نمیدانسته و راجب به مواد هیچ شناختی نداشته است...

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

اگر همسفران آموزش لازم را نببینند . . .

این جلسه هشتمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 28 دی ماه ۹۲ با استادی جناب آقای مهندس حسین دژاکام ، نگهبانی خانم بهار و دبیری خانم زهرا به صورت "پرسش و پاسخ" راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.

همچنین انتخابات مرزبانی گروه خانواده انجام شد که نیمی از انتخابات قبل از شروع جلسه و نیم دیگر بعد از اتمام جلسه با حضور دستیار دیده بانان و مسئول انتخابات جناب آقای امیرحسین باقری انجام گردید.

         

سخنان استاد:

در نوشتارها خوانده می‌شود " دوستان ما خانواده‌ها پشتیبان و همسفر مسافرانی هستیم که سفر خود را از ظلمت به طرف نور آغاز نموده‌اند بنابراین خود را همسفر معرفی می‌نماییم "

با توجه به  15 سال اخیر اعتقاد من بر این است حال همسفران از مسافرین بسیار بدتر است یعنی آن‌ها بیشتر از مسافرین در تاریکی هستند و نسبت به مسافران بسیار در عذاب هستند بنابراین آن‌ها از مسافران بیشتر نیازمند سفر کردن می‌باشند. می‌توان مثال فردی مست را زد که در هنگام رانندگی در گردنه‌های جاده چالوس می‌باشد و فردی هوشیار در کنار او شاهد رانندگی و اوضاع راننده است. فرد راننده متوجه شرایط نیست اما فرد هوشیاری که در کنار اوست هر لحظه حالش دگرگون می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

عمل سالم وعمل به ظاهر نیک فقط مربوط  به کنگره نیست

جلسه چهارم از دوره هفتم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ در روز شنبه بیست و یکم دی ماه با  نگهبانی آقای فرهادهوشمند و استادی آقای علی و دبیری آقای مهدی خانی با دستور جلسه "فرق عمل سالم و عمل به ظاهر نیک" راس ساعت17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

یکی از مسائل مهم در کنگره  60در پروسه درمان به تعادل رسیدن جهان بینی است جهان بینی نوع نگرش ما به پیرامون خودمان است . در زمانی که مصرف کننده بودم دارای یک جهان بینی افیونی بودم چونکه تفکر درستی نداشتم و نتیجه آن در رفتار و اعمال من بود.برای همین وقتی در پروسه درمان قرار میگیرم در کنگره 60 در طول سفرمان ناخودآگاه با آموزشهایی که میگیرم به ما کمک میکند که به سمت عمل سالم برویم عمل سالم بگفته مهندس فقط با قرار گرفتن در صراط مستقیم است.

 حال عمل سالم با عمل به ظاهر نیک چه تفاوتی دارد؟عمل سالم عملی است که نتیجه مثبتی دارد حتی اگر ظاهر خوشایندی نداشته باشد ولی عمل به ظاهر نیک با اینکه ظاهری خوشایند و نیک دارد ولی در عمل باعث نتیجه منفی میگردد .در حرمتهای کنگره به ما گفته میشود هیچ رابطه مالی با هم نداشته باشید اتفاق افتاده که یکی احتیاج به پول داشته و شخص دیگری به آن کمک کرده و شخص بعلت اینکه توان بازپرداخت نداشته باعث خارج شدن او از کنگره و پروسه درمان گشته  باعث سوت شدن شخص شده است...

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

گاهی محبت و گاهی ...

این جلسه هفتمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 21 دی ماه ۹۲ با استادی سرکار لیلا شناطی ، نگهبانی خانم بهار و دبیری خانم زهرا با دستور جلسه "فرق عمل سالم و عمل به ظاهر نیک" راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.

 

سخنان استاد:

قبل از ورود به کنگره به دلیل اینکه آموزش ندیده بودم ، کاری را انجام می دادم و برخوردی داشتم که به نتیجه منفی منجر می شد و عواقب کار را در نظر نمی گرفتم و هیچگاه فکر نمی کردم آیا به مقصود مورد نظر خواهم رسید یا خیر. کار مورد نظر را انجام می دادم ولی شاید بعد از چند سال پشیمان می شدم و تازه می فهمیدم عمل من سالم نبوده که به چنین نتایجی رسیده است. در واقع معرفتی نداشتم و عواقب را در نظر نمی گرفتم.

با آمدن به کنگره و آموزش دیدن آموختم که عمل به ظاهر نیک همانگونه که از نامش پیداست در ظاهر خوب است ولی عمل سالم شاید به ظاهر خوب نباشد اما آسیبی نمی رساند.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

قبل از کنگره60،توان کوچکترین حرکتی را نداشتم

این جلسه؛ جلسه سوم از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین روزهاي شنبه مورخ 14 دی ماه 92 با استادی آقای محمد رضا امیریان، نگهبانی آقای فرهاد هوشمند و دبیری آقای مهدی خانی؛ با دستور جلسه " نقش آموزش و خدمت در رهایی و تجربه من " راس ساعت17 آغاز به کار نمود.

 

سخنان استاد:

من سی و چهار سال سن دارم و حدود 17 سال از این 34 سال را آموزش دیده و درس خوانده ام؛ مطالب زیادی را می دانستم ولی این مطالب و آموزشها نتوانستند من را به جایی ببرند؛ 17 سال اموزش گرفته بودم اما در نهایت مسواک زدن را بلد نبودم. با تمام دانسته هایم در بند اعتیاد گرفتار شدم و حدود پنج سال پیش با کنگره 60 آشنا شدم. با ورود به کنگره در روز اول یک پکیج آموزشی گرفتم؛ تصور می کنم در آن زمان جزوه ی چهار مقاله هم در پکیج آموزشی وجود داشت؛ به خانه که برگشتم یکی از مقالات را خواندم و چون فکر می کردم خیلی می دانم؛ بقیه ی پکیج را در کشوی میز قرار دادم و دیگر به آن توجهی نکردم. چند ماهی در این مسیر رفتم و برگشتم؛ همیشه بعد از جلسه عمومی و وسط جلسه لژیون به شعبه می رفتم و راهنمایم گوشزد می کرد که باید در جلسات حضور داشته باشم تا از آموزشها استفاده کنم؛ راهنمایم دستور و برنامه ی مصرف داروی درمان در زمان مقرر طبق روش درمانی کنگره 60  را به  من می داد؛ اما من بجای خوردن دارو طبق برنامه و در زمان مشخص؛ تریاک را دودی مصرف می کردم و در اوهام خودم؛ تصور می کردم که در حال پیمودن مسیر هستم. حدودا" شش ماه رفتم و برگشتم، و نبودن و در واقع نگرفتن آموزش های کنگره باعث خروج من از مسیر و ورود بیشترم به تاریکیها شد.

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

آموزش و خدمت چیزی نیست جز انتقال دانستنی ها

این جلسه ششمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 14دی ماه ۹۲ با استادی سرکار خانم آذر آذرپور ، نگهبانی خانم بهار و دبیری خانم زهرا با دستور جلسه "نقش آموزش و خدمت در رهایی و تجربه من" راس ساعت 13:15 آغاز به کار نمود.


سخنان استاد :

دستورجلسه امروز شامل سه قسمت می باشد که قطعا سومین قسمت یعنی تجربه از دو قسمت اول یعنی آموزش و خدمت بدست می آید.

تعریف سازمان جهانی یونسکو در رابطه با آموزش : آموزش یعنی از تمام کنش ها و اثرات و راه ها و روش هایی که برای رشد و تکامل و توانایی های مغزی و معرفتی و همچنین مهارت و نگرش ها و رفتار انسان به کار می رود البته به طریقی که شخصیت انسان را تا ممکن ترین حد آن تعالی بخشد و یکی از ارزشهای مثبت جامعه ای در آن زیست می کند باشد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

برای درمان اعتیاد باید خواسته ی مشترک داشت

جلسه دوم از دوره هفتم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ در روز شنبه هفتم دی ماه با  نگهبانی آقای فرهادهوشمند و استادی آقای کامران رک و دبیری آقای مهدی خانی با دستور جلسه " وادی پنجم و تاثیر آن روی من  " راس ساعت17 آغاز به کار نمود.

 

سخنان استاد :

تفکر کردن ما بالا ترین قدر ماست. و در تعریف آن باید گفت تفکر تعریفی است جهت دار از یک نقه ی معلوم به نقه ی معلوم دیگر و از یک نقه ی مجهول به یک نقه ی معلوم برای ارتبا برقرار کردن بین داده ها .

در کنگره ۶۰ مجهولاتمان را راهنما مشخص میکند و مارا در حرکت کردن یاری میدهد و خود تفکر هم یک مثلث کامل میباشد که دارای سه ضلع مبادا و مقصد و هدف میباشد. ما برای انجام دادن هرکاری باید یک پروسه ای را در نظر بگیریم.مثلا برای نوشیدن یک لیوان آب اول تصور آن در ذهن ما به وجود می آید و بعدان تصویر توجیه میشود که میخواهیم آب را بخوریم یا نه؟ برای همه ی اعمال ما این تصویر و توجیه به سرعت بوجود می اید و بنابر توان بدنی و فرمان ذهن ما آن عمل را انجام میدهیم یا نمیدهیم. مانند ترک کردن مواد یا غذا نخوردن و... که برای انجام عمل سالم باید تفکر سالم داشت تا بتوانیم آن را انجام دهیم.و ما هرکاری بخواهیم میتوانیم انجام دهیم به شرطی که تفکر و تلاش داشته باشیم...

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه نوشته

تبدیل تفکر به عمل نیازمند بستر است

این جلسه پنجمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 7دی ماه ۹۲ با استادی سرکار لیلا محمدی ، نگهبانی خانم بهار و دبیری خانم زهرا با دستور جلسه " وادی پنجم و تاثیر آن روی من  " راس ساعت13:15  آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد :

وادی اول تا چهارم در رابطه با تفکر صحبت می کنند و به ما می گوید که در ابتدا لوح سفیدی در اختیار من بوده است و تفکرات من روی آن نقش بسته اند. یاد گرفتیم که هر فردی بر روی زمین رسالتی دارد باید جستجو کند تا رسالت خود را بیابد و در این مسیر نباید انتظار داشته باشم دیگران در جایگاه من باشند و کارهای من را انجام دهند. چهار وادی اول به ما می گوید همه چیز خودمان هستیم و باید خودمان برای رسیدن به هدف تلاش کنیم.

وادی پنجم می گوید تفکر به تنهایی دردی از من درمان نمی کند  و افراد بسیاری هستند که از نظر تفکری بسیار قوی اند اما حرکت ندارند و زندگی درستی ندارند.

برای اینکه تفکرات ما به عمل تبدیل شوند باید بستری فراهم شود و جناب مهندس در وادی پنجم چند پله اساسی نام برده اند که باید آنها را انجام داد تا انرژی در ما ذخیره شود البته بدست آوردن این انرژی باید از راه درست باشد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

اعتیاد ترک کردنی نیست بلکه باید درمان شود

جلسه اول از دوره هفتم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ در روز شنبه سی ام آذر با  نگهبانی آقای فرهادهوشمند و استادی آقای حسین سلیمانی و دبیری آقای مهدی خانی با دستور جلسه " کمک کنگره به من و خدمت من به کنگره ( مادی و معنوی ) " راس ساعت17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

ما در نوشتارهای خود داریم که هرساختاری برای اینکه خودش را توسعه بدهد و بالا بکشد به ۲ چیز نیاز دارد رشد و بقای خویش.طبیعتا کنگه ۶۰ هم چون یک ساختار دارد و هدف معین از این مقوله مستثنا نیست. دلیل نامگذاری کنگره هم این بوده که اقای مهندس دژاکام  ایمان داشتند که روزی جهانی خواهد شد و از مرزها عبور خواهد کرد.و امروز شاهد این هستیم که بعضی کشورها از روش کنگره و نوشتارها سایت آن استفاده میکنند. زیرا میدانند این روش بهترین است.

طبیعتا من و شما که داخل کنگره هستیم فریاد میزنیم که اعتیاد ترک کردنی نیست بلکه باید درمان بشود.زیرا راه روش درست را پیداکرد ام و تجربه نموده ایم و آگاهی کسب کرده ایم.امثال من که بعد از کشیدن درد اعتیاد وارد کنگره شده اند و درمان پذیرفتند باید دین خود را ادا کنند به کنگره تا این پروسه درمان به بهترین شکل ادامه یابد...


بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

نمی توانم از کمک های کنگره به خود بگویم

این جلسه چهارمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 30 آذر ماه ۹۲ با استادی سرکار خانم ثنا ، نگهبانی خانم بهار و دبیری خانم زهرا با دستور جلسه " کمک کنگره به من و خدمت من به کنگره ( مادی و معنوی )  " راس ساعت13:15  آغاز به کار نمود.



سخنان استاد:

من امروز از تجربیات خود صحبت می کنم. همسر من به صورت شبه سقوط آزاد مواد را ترک کرده بود و اصلا حال خوبی نداشت. بعد از اینکه خود متوجه شد راه رفته او بی نتیجه بوده است تصمیم گرفت به کنگره 60 بیاید و اینجا جایی بود که من نیز احساس می کردم همسرم به رهایی خواهد رسید و این رهایی اتفاق افتاد.

از زمانیکه من وارد کنگره شدم تمام مشکلاتم حل شد و گویی نوری در زندگی ما آمده بود. کمک های کنگره به ما از لحاظ مادی و معنوی ادامه دار بود و همیشه پاسخ سوالات خود را از کنگره گرفته ایم. به نظر من همه همسفران بعد از تجربیات ترک و پاگذاشتن به کنگره از نعمت های کنگره بهره مند بوده اند و این نعمت با حرکت در راه درست بر ما نمایان شد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

تبدیل شو

وقتي روزي جديد شروع مي شود ، جرأت كن و قدر شناسانه تبسمي كن!

وقتي به تاريكي رسيدي  ، جرأت كن و اولين كسي باش كه شمعي روشن مي كند!

وقتي بي عدالتي وجود دارد  ، جرأت كن و اولين كسي باش كه آن را محكوم مي كند.

وقتي به دشواري بر خورده اي  ، جرأت كن و به كارت ادامه بده!

وقتي به نظر مي رسد زندگي به زمينت مي زند ،  جرأت كن و با مشكل بستيز!

وقتي احساس خستگي مي كني  ،  جرأت كن و به راهت ادامه بده!

وقتي زمانه سخت مي شود  ، جرأت كن و از آن سخت تر شو!

و قتي كسي را در رنج ديدي  ، جرأت كن و او را التيام بده!

وقتي كسي را ديدي كه گم شده است  ، جرأت كن و راه را به او نشان بده!

و قتي دوستي به زمين افتاد،جرأت كن واولين كسي باش كه دستش را به سويش دراز مي كند!

وقتي احساس شادماني مي كني  ، جرأت داشته باش و دل كسي را شاد كن!!

و قتي روز به انتها مي رسد  ، جرأت كن و به اين احساس برس كه بيشترين تلاشت را كرده اي.

جرأت كن و به بهترين كسي كه مي تواني تبديل شو.!!!

ورزش میتواند لایه های درونی انسانها را کاملا شفاف و نمایان سازد

جلسه چهاردهم از دوره ششم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ در روز شنبه بیست و سوم آذرماه با  نگهبانی آقای حسین کریم زاده و استادی آقای سعید کــلــهــر و دبیری آقای محسن سهیلی با دستور جلسه " برای چه ورزش می کنم؟ جهانبینی ورزشی " راس ساعت17 آغاز به کار نمود.

 
سخنان استاد:
در ابتدا جا دارد یادی کنم از مسعود ربیعی عزیز که از مسافران و ورزشکاران با اخلاق کنگره ۶۰ بود و واقعا الان جایش در بین ما خالیست.
اهمیت ورزش در کنگره ۶۰ نشان دهنده آثار مطلوبی است که در طول سفر بر درمان جسم ما میگذارد.و ما در کنگره آموخته ایم که اگر بخواهیم به تکامل و رشد برسیم باید عقل و جسم باهم به تعادل برسند.
بنده به شخصه بعد از ۴سال متوجه اهمیت بسیار بالای ورزش در طول سفر و زندگی شده ام. زیرا در بعد جسمی دریافتم که ورزش باعث میشود پوکی استخوان نگیریم.بدنمان چربی زیادی نداشته باشد و ...

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

گاهی انسان دنبال بهانه است

این جلسه دومین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 16 آذر ماه ۹۲ با استادی سرکار خانم سارا نادری ، نگهبانی موقت خانم بهار و دبیری خانم زهرا با دستور جلسه " وادی چهارم و تاثیر آن روی من " راس ساعت13:15  آغاز به کار نمود.


 سخنان استاد:

بودن شما در کنگره با حالی خوب یا حالی خراب به معنی همسفر بودن است. همسفر بودن وادی چهارم را معنی می کند و نیازی به دستورجلسه ندارد. وقتی قبول می کنیم همسفر باشیم در واقع نقش همسفر بودن را به عهده گرفته ایم. در مورد مسافران نیز بسیار شنیده ایم که باید مسئولیت کار خود را بپذیرند و این را خود آنها نیز می دانند.حال من به عنوان همسفر کجای کار قرار دارم؟ من که اعتیاد ندارم چه مسئولیتی شامل حالم می شود؟ زمانی هست که ما از چیزی ناراضی هستیم مانند ازدواج و راه حل را طلاق می دانیم و زندگی جدیدی را آغاز می کنیم ، زمانی هم وجود دارد که زندگی را به عنوان تقدیر می پذیریم و می ایستیم.وقتی من همسفر بودن را می پذیرم دیگر نمی توانم دنبال بهانه باشم و باید جستجو کنم که راه حل چیست. من جزو افرادی هستم که تلاش زیادی برای رسیدن به رهایی واقعی کردم و تمام این مدت سعی کردم بار مشکلات بر شانه هایم باشد و مسافرم آسیب نبیند.
گاهی انسان دنبال بهانه است اما همیشگی نیست. اگر در وادی مشکلات فقط به این فکر کنیم که افرادی دیگر مقصر هستند ، حل مسائل برای ما بسیار دشوار می شود. عده ای این بار را بر دوش خداوند می اندازند.ما نمی دانیستیم چیزهایی که قرار است در کنگره بیاموزیم در کجای زندگی به ما کمک خواهد کرد ، شکر شکر شکر که اگر اعتیادی بود ، کنگره 60 هم بود.

با احترام همسفر الناز رک

باید به ایمان سالم و عمل سالم برسیم

جلسه دوازدهم از دوره ششم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ در روز شنبه شانزدهم آذرماه با  نگهبانی آقای حسین کریم زاده و استادی آقای بهزاد ملکان و دبیری آقای محسن سهیلی با دستور جلسه " وادي چهارم و تاثير آن روي من " راس ساعت17 آغاز به کار نمود.
  
 
سخنان استاد:
وادی چهارم مطالب بسیار پر محتوایی دارد  در بخشی از این وادی آمده است اگر من قدرت مطلق را میشناختم هـــرگــز خودرا به سمت نابودی و تخریب با به اعتیاد به مواد مخدر سوق نمیدادم.چون من با اعتیاد و مشکلات خود در زندگی به طور کاملا احساسی برخورد میکردم و همه ی مشکلات را تقصیر تقدیر و خواست خداوند میانداختم.و خود را از همه چی مبرهن میدانستم و در گمراهی کامل بودم...

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

کنگره ۶۰ کمک زیادی برای بهتر شدن حال همسفران میکند

جلسه یازدهم از دوره ششم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ در روز شنبه نهم آذرماه با  نگهبانی آقای حسین کریم زاده و استادی آقای مـحـسن برقع وش دبیری آقای محسن سهیلی با دستور جلسه" هـمــسـفــر " راس ساعت17 آغاز به کار نمود 
 
 
 
 
سخنان استاد :
در ابتدا باید هفته همسفر را تبریک بگویم به همه همسفران زحمتکش که پا به پای مسافران عزیز خود سختی و ناملایمتهای اعتیاد و درمان آنرا به جان میخرند برای رشیدن به روشنایی ها.
 
بنده به عنوان یک همسفر اول خدا را شکر می کنم که لطف او باعث شده در خدمت شما عزیزان مسافر باشم.حدود۴سال پیش که وارد کنگره شدم بیشتر از هر چیزی به این فکر میکردم که اعتیاد آخر خط است و نگران فرزندم بودم .با خود میگفتم که خدایا چرا پسر من گرفتار اعتیاد شده ؟ و به چشم خود میدیدم که او هرروز از حالت عادی خود خارج میشود آنجا بود که فهمیدم او اعتیاد  پیدا کرده ولی نمیدانستم که چکار باید بکنم و چاره ی کار کجاست...و بسیار نگرا ن حال او بودم...
 
بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

راحت ترین و کاملترین درمان در کنگره 60

این جلسه؛ جلسه دهم از دور ششم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین؛ روزهای  شنبه مورخ 25 آبان ماه 92 با استادی آقای علی صبائی ، نگهبانی آقای حسین کریم زاده و دبیری محمد؛ با دستور جلسه " وادی سوم و تاثیر ان روی من "راس ساعت17 آغاز به کار نمود.



سخنان استاد:

قبل از هر چیز ایام سوگواری امام حسین (ع) را تسلیت میگویم.در وادی ها چیزهایی نوشته شده است که ممکن است بعضی مواقع بی توجه از کنار آنها بگذریم.در وادی سوم گفته شده است که اگر به اعتیاد روی آوردیم فقط باید خودمان تاوانش را پس بپردازیم و سختی هارا تحمل کنیم.در ابتدای وادی جمله بسیار مهمی گفته شده است: ما باید زندگی جدیدی را آغاز کنیم.در دوران مصرف تصورمان این بود که شاید دیگران زندگی نمی کنند و ما هستیم که داریم از زندگی لذت میبریم اما در ادامه دیدیم که این تفکر مارا به کجا برد...

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

حاشیه فقط ما را از مسیر درمان دور میکند

جلسه هشتم از دوره ششم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ در روز شنبه هجدهم آبان ماه با  نگهبانی آقای حسین کریم زاده و استادی آقای محمد شیرمحمدیو دبیری آقای محسن با دستور جلسه " رابطه یادگیری با معرکه گیری (نق زدن - حاشیه) " راس ساعت17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

در زمان قدیم رسم بود افرادی سودجو برای درامد خود در محله هائی بساط پهن می کردند و آدمها را دور خود جمع کرده و نمایش می دادند و به اصطلاح برای آنها معرکه می گرفتند و به آن فردی که معرکه می گرفت ، می گفتند : معرکه گیر که البته هنوزم در مکانهایی مانند میدان شوش شاید بتوان دید که یک نفر،افرادی بیکار را برای معرکه گیری دور خود جمع میکند و گاها۲-۳ ساعت به تماشای آن مینشینند و بعد هم یک هزینه ای از آنها دریافت مینماید...

حال این سوال پیش میاید که چه کسانی در کنگره60 وارد معرکه گیری میشوند ؟؟؟


بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

معرکه گیر به آرامش نمی رسد

این جلسه دوازدهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 18 آبان ماه ۹۲ با استادی دیده بان محترم جناب آقای محسن خان ، نگهبانی خانم محبوبه و دبیری خانم منیژه با دستور جلسه " رابطه یادگیری با معرکه گیری(نق زدن ، حاشیه ) " راس ساعت13:15  آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

بسیار خوشحالم که در بین شما عزیزان هستم. افراد معرکه گیر در مکان های پرجمعیت جمع می شدند و بساطی پهن می کردند و مردم را به تماشا دعوت می کردند. معرکه گیری بساطی برای سرگرمی بود همچنین برای فرد معرکه گیر محل درآمد بود. معرکه گیر ابزاری همراه خود داشت و از تماشاچیان برای همکاری استفاده می نمود ، او دارای شاگردی بود که گرم کننده معرکه گیری بود. گاهی معرکه گیر کاری انجام نمی داد و تماشاچیان را سرکار می گذاشت.در کنگره نیز چنین چیزی وجود دارد و عده ای به جای دنبال کردن مسیر درمان ، معرکه می گیرند. پشت سر دیگران صحبت میکنند تا موقعیتی برای خود بیابند و صحنه را ترک کنند. در اجتماع نیز این شرایط وجود دارد. در واقع نتیجه ای که این افراد می گیرند منفی است. هیچگاه نمی بینید معرکه گیر فردی ثروتمند شود و هیچگاه نمی بینید فردی که آشوب برپا می کند با آرامش زندگی کند.

افرادی هستند به جای درمان شدن ، در خانه نیز معرکه می گیرند و دائما از شرایط و برخورد راهنما یا هر چیز دیگری شکایت دارند. شما باید بسیار محتاط باشید و در حاشیه قرار نگیرید. باید در متن باشید چراکه بزرگراه است و حاشیه ها بیراهه اند.

جلسه به صورت پرسش و پاسخ ادامه یافت در ادامه مطلب...


ادامه نوشته

روش بی نقص D.S.T

جلسه هشتم از دوره ششم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ در روز شنبه یازدهم آبان ماه با  نگهبانی آقای حسین کریم زاده و استادی آقای امیر خیراللهی و دبیری آقای محسن با دستور جلسه " روش های ترک اعتیاد ، روش درمان ( DST )  و بهترین راه" راس ساعت17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته بسیار وسیع میباشد و تجربه ها و تلخی های خاص خودش را دارد.چون همه ی ما قطعا روشهای ترک مختلف را قبل از پیدا کردن کنگره۶۰ تجربه کرده و ناکام مانده بودیم.بنده به شخصه روشهای زیادی را تجربه نموده ام و حتی بارها برای ترک دست به روش سقوط آزاد میبرده ام.به طوری که بارها خود را ملامت میکردم که از فلان روز دیگر مواد را کنار میگذارم.ولی شاید به ۱۰-۱۵ ساعت هم نمیرسید که با ظهور خماری از ترک پشیمان میشدم و روز از نو روزی از نو تا اینکه به خودم گفتم دیگر سختی ترک را به جان نمیخرم.یکبار هم دوستان مرا به ابوالفضل درمانی بردند وگفتند در اینجا حضرت ابوالفضل به ما کمک میکند و شفا میگیریم.من هم با اینکه باور نداشتم اما گفتم یک تیری در تاریکی میزنیم...


بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

در نومیدی بسی امید است

این جلسه یازدهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 11 آبان ماه ۹۲ با استادی سرکار خانم آنی ، نگهبانی خانم محبوبه و دبیری خانم منیژه با دستور جلسه " تجربه من از روش های ترک اعتیاد و روش درمان DST و بهترین راه  "راس ساعت13:15  آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

در گذشته غیر از پزشکان هیچ کسی برای درمان اعتیاد نبود. ما نیز به چندین پزشک به صورت متوالی مراجعه کردیم همچنان چندین بار مهندس اقدام به ترک نمودند و خود یکباره مواد را قطع کردند که باز هم بی نتیجه بود.

باری دیگر ایشان را نزد پزشکی بردم که ادعا می کرد درمان اعتیاد داشته است. از او خواستم به من راست بگوید که درمان اعتیاد او چگونه است. می گفت از هشت زوج مصرف کننده که به او مراجعه کرده اند ، تنها یک نفر مانده و هفت نفر دیگر مراجعه نداشته اند.البته جناب مهندس در کتاب نیز نحوه چند ترک خود را توضیح داده اند. هر انسانی بعد از ترک های متوالی که بی نتیجه بوده است قطعا ناامید می شود. من شخصا به دنبال کتابی بودم که چیزی دستگیرم شود اما چیزی پیدا نکردم. هر دو تصور می کردیم آخرین راه مرگ است...

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

مهمترین کار فراگیری قوانین بازی است

جلسه هفتم از دوره ششم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ در روز شنبه چهارم آبان ماه با استادی آقای کامران رک و نگهبانی آقای حسین کریم زاده و دبیری آقای امین سمیعی  با دستور جلسه " از فرمانبرداری تا فرماندهی" راس ساعت17 آغاز به کار نمود.


سخنان استاد:

در کنگره یک سری دستور جلسات شاید باشند که در نگاه اول به نظر ما هیچ ربطی به درمان اعتیاد نداشته باشند و با خود بگوییم من فقط برای قطع مواد آمده ام پس فرمانبرداری به چه درد من میخورد ؟ مگر به پادگان آمده ام؟ مگر به کلاس درس و دانشگاه آمده ام؟ من میخواهم چیزی یاد بگیرم که به درمان اعتیاد مربوط باشد...برای رسیدن به این وادی باید مطلب وادی قبل را باور کرد و به آن ایمان داشت که ما قطعا برای کاری به این جهان آمده ایم و به هیچ نیستیم...اگر به این نتیجه برسیم میتوانیم در وادی فرمانبرداری وروود کنیم...اول باید فرمان را تعریف کنیم : که به صورت کلی به دستورات قدرت مطلق که توسط پیامبران برای ما آورده شده میگوییم.این فرامین ...


بقیه در ادامه مطلب...



ادامه نوشته

فرماندهی یعنی رسیدن به فرمان عقل

این جلسه دهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 4 آبان ماه ۹۲ با استادی خانم الناز بابایی ، نگهبانی خانم محبوبه و دبیری خانم منیژه با دستورجلسه " از فرمانبرداری تا فرماندهی "راس ساعت13:15  آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

برای اینکه بتوانیم راجع به دستورجلسات عمیق تر فکر کنیم بهتر است عنوان را تفکیک نماییم تا کمی نسبت به کلمات ریشه ای تر نگاه کنیم. فرمانبرداری یعنی مطیع بودن و تسلیم بودن. فرماندهی یعنی دستور دادن و امر کردن. بنا بر اعتقاد کنگره فرماندهی یعنی اینکه انسان به نیروها ، چه در درون و چه در بیرون احاطه داشته باشد.دستور جلسه فرمانبرداری تا فرماندهی حرکت ما را تعیین می کند و فرمانبرداری به صورت هدف مطرح شده است.طبق آموزش های کنگره هر چیزی دارای صور آشکار و پنهان است و این دستورجلسه نیز مستثنی نیست.فرماندهی در صور پنهان: فرمان دادن در درون می باشد. مثلا من به دست خود فرمان می دهم چیزی را بردارد و دست فرمان را انجام می دهد. در واقع من توانسته ام فرمانی جهت اجرا شدن صادر نمایم. فرماندهی یعنی تسلط به نیروهای درون.

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

ما باید دید چند بعدی نسبت به زوایای زندگی داشته باشیم

این جلسه؛ جلسه ششم از دور ششم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین مورخ 27 مهر ماه 92 با استادی آقای پژمان ، نگهبانی آقای حسین و دبیری امین؛ با دستور جلسه " وادی دوم و تاثیر آن روی من " راس ساعت17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد :
من در زمان مصرف فکر میکردم فقط در همین لحظه زندگی میکنم و تمام اعمالم درپی رسیدن به مواد مخدر بود.چیز دیگری در زندگی برایم مهم نبود چون جهالت داشتم نسبت به مواد و زندگی انسانهای ضعیف همیشه چیزی که باید باشند نیستند. آنها اشرف مخلوقاتند و برای انجام یک سری کارها و وظایف خاص پا به زمین گذاشتند.بعد از تفکر کردن در وادی اول در این وادی گفته میشود که خوشحالیم به جنگ خودتان ادامه بدهید.زیرا مسئله اعتیاد یک غول هزار سری است که باید با آن جنگید... و جنگهای سخت بدون تلفات و خونریزی نیست. اما در کنگره میاموزیم که چگونه این جنگ سخت را با کمترین تلفات و بیشترین موفقیت انجام دهیم...با سفری هوشمندانه و منظم و حساب شدهبا نظم سفر کردن و استفاده صحیح از راهنمایان ، لژیون و استخر و پارک  و دیگر ابزارهای کنگره ۶۰ است که میتوان به راختی غول عظیم اعتیاد را از پای درآورد...


بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

مشکلات بزرگترین رحمت خداوند هستند

این جلسه نهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی استاد معین مورخ 27مهر ماه ۹۲ با استادی خانم مژگان نیک سرشت ، نگهبانی خانم محبوبه و دبیری خانم منیژه با دستورجلسه " وادی دوم و تاثیر آن روی من "راس ساعت13:15  آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

بهتر است قبل از ورود به وادی دوم گذری بر وادی قبل داشته باشیم. در وادی اول گفته شد قبل از هر حرکتی باید تفکر صورت بگیرد و هدف مشخص باشد. مصرف کننده ای که وارد کنگره می شود در ابتدا روی تفکر او کار می شود. وقتی قرار است قدمی بردارد وادی دوم به سراغ او می رود. او به خود میگوید دلیل آفرینش من چیست و برای چه افریده شده ام.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه نوشته