در جهان خاکی همه چیز بصورت تدریجی به دست می آید
این جلسه؛ جلسه چهاردهم از دور نهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین روزهاي پنجشنبه مورخ 24 بهمن ماه 92 با استادی آقای مجتبی دهقانی، نگهبانی آقای سعيد حاجمحمدي و دبیری آقای محمد رضا؛ با دستور جلسه " وادی دوازدهم و اجرای آن (درختکاری) " راس ساعت17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
وادی دوازدهم (در آخر امر امر اول اجرا می شود) از قوانین جاری هستی است؛ هر کدام از ما به نوعی این قانون را قبول کرده و در حال انجام آن هستیم. وقتی من خواستار رهایی از اعتیاد و حال خوش هستم حرکت می کنم و با طی فرآیندی یازده ماهه و انجام شدن تغییرات و صورت پذیرفتن تبدیلات لازم به خواست اولیه که رهایی است خواهم رسید. در آخر امر امر اول اجرا می شود قانون زندگی است ولی گاهی اوقات انسان در موضوعاتی مهم و کلیدی این قانون را نادیده می گیرد و در نظر نگرفتن این موضوع باعث ایجاد مشکلات در زندگی می گردد. ما این موضوع را پذیرفته ایم که برای ساختن یک ساختمان سه طبقه امروز که شروع می کنیم با صرف انرژی، وقت و هزینه ؛ پس از گذشت حدودا" شش ماه آن را بدست خواهیم آورد. ولی در مبحثی مانند اعتیاد و درمان اعتیاد این موضوع را نادیده می گیریم. ما می دیدیم که اعتیاد چه تخریبها و مشکلاتی را برای ما بوجود آورده و لذا سریعا" تصمیم می گرفتیم که از روز بعد مصرف کننده نباشیم و این موضوع سبب پدید آمدن مشکلات جدید و همچنین مورد سوء استفاده قرار گرفتن مصرف کنندگان از طریق ترک های سه ساعته و سه روزه و غیره می شد.
درمان اعتیاد سه ساعته و یک روزه و شش ساعته از کجا آمد؟ همه ی اینها از عدم آگاهی بوجود می آید. وقتی به ما گفته می شد با تعویض و تصفیه ی خون در طی چند ساعت دیگر معتاد نخواهید بود به راحتی این صحبت را می پذیرفتیم و با پرداخت هزینه ای بسیار این کار را انجام می دادیم. ولی امروز من این مطلب را یاد گرفته ام که اگر می خواهم به رهایی برسم؛ هنگامیکه که حرکتم را شروع می کنم با تلاش و پرداخت بهای رهایی؛ پس از گذشت یازده ماه به حال خوش می رسم. این در مورد هر خواسته ای که داریم نیز صادق است و بایستی فرآیند زمانی برای رسیدن به آن طی شود و اگر گره ها و مشکلات درونی داریم نمی توانیم امروز تصمیم بگیریم و همین امروز تبدیل به انسانی آزاده شویم .
بخشی از وادی دوازدهم به درختکاری اختصاص دارد. وقتی ما نهال درختی را می کاریم با داشت مناسب و طی شدن چندین سال به ما میوه می دهد در نتیجه فرایند رشد درخت به ما می گوید: در جهان خاکی همه چیز بصورت تدریجی به دست می آید.
ما بایستی پیوندمان با طبیعت را برقرار نمائیم و با آن همسو باشیم. رویارویی و تقابل با طبیعت به زیان انسان است. با نگاهی متوجه می شویم که طبیعت را فقط برای استفاده و لذت بردن دوست داریم و بعضا" حاضر نیستم قدمی برای احیای آن و جلوگیری از ویرانی آن برداریم. وقتی به زیباترین و خوش آب و هواترین گردشگاه ها و تفرج گاه ها می رویم؛ در کمال تاسف نظاره گر هستیم که طبیعتی که در حال خدمت به ماست تبدیل به زباله دانی شده است. شاید برای ما هم اتفاق افتاده باشد با لذت بردن در چنین مکان هایی؛ دست آخر زباله هایمان را در دل طبیعت یا رودخانه رها کرده ایم. اگر بخواهیم این قضیه را از بعد درونی نگاه کنیم مانند این است که یک میهمان به خانه ی شما بیاید و بهترین پذیرایی را از او بعمل آورید ولی او در موقع رفتن در خانه ی شما هر زباله و چیزی را که تصور کنید بریزد و بعد بیرون برود؛ در این صورت شما چه حالی پیدا می کنید؟ اگر چنین برخوردی را با خودمان دوست نداریم پس باید با طبیعت نیز اینگونه رفتار نکنیم. آیا قبول داریم یک برگ؛ درخت؛ سبزه و یا حیوانات زنده اند؛ جان دارند و نفس می کشند؟ اگر قبول داریم باید به عنوان یک موجود زنده به آنها احترام بگذاریم. آیا دوست داریم آب آلوده به خوردمان داده بشود؟ اگر دوست نداریم نباید منابع آب را آلوده کنیم.

این موضوعات شاید به نظر ما بی اهمیت جلوه کنند. من خودم در گذشته شاید از داخل ماشین زباله ای را به بیرون می انداختم و یا به راحتی فیلتر سیگارم را در هر جایی می انداختم ولی وقتی که متوجه شدم تجزیه ی یک فیلتر سیگار در طبیعت به دلیل هزاران سمی که در درونش وجود دارد تقریبا" به دویست سال زمان نیاز دارد دیگر به خودم اجازه ندادم که چنین کاری را انجام بدهم.
مجموع این تغییر نگاه و اندیشه باعث می گردد تا مفهوم رهایی و درمان را درک کنیم. رابطه و یا ربط درمان و مسائلی که در مورد آنها بحث می شود موضوعی است که باید تجربه شود.
در این جهان هر پیش آمدی نتیجه ی؛ بازگشت افکار؛ اندیشه و عملکرد ماست. بعبارتی همانگونه که من با طبیعت و جهان پیرامون خود رفتار می کنم مطمئن باشم که همان رفتار با من نیز خواهد شد. اگر امروز من از آلودگی هوای تهران رنج می برم بدلیل این است که خود من در انجام این آلودگی مستقیم یا غیر مستقیم نقش داشته ام.
در هر دو صورت؛ این بازگشتی است که نتیجه ی عملکرد هر فرد است. بایستی هر فرد خود شروع کرده و حرکت خود را مشروط به شروع دیگران نکند. وقتی تغییر آغاز می شود بهم ریختگی ها و پاره ای مشکلات؛ دیگر گریبانگیر ما نخواهند شد. آقای مهندس دژاکام در وادی دوازدهم به کاشتن درخت تأکید دارند. و یکی از دلایل این موضوع هم همسو شدن ما با طبیعت است. مهم نیست که چه درختی را می کاریم مهم این است درختی را که می کاریم در دسترس باشد تا بتوانیم از آن به خوبی نگهداری نمائیم. در پایان با آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون،
از اینکه به صحبتهای من توجه کردید از شما سپاسگزارم.
نگارش و تنظیم گزارش: رهجو محمد رضا امیریان
لژیون: آقای سروش برقع وش
نمایندگی استاد معین
25/11/92
نمایندگی استادمعین جمعیت احیای انسانی کنگره60 ،راهنمایی ، پیشگیری ، درمان با روش تدریجی ( DST ) به صورت رایگان