همه چیز ، توام با صبر و عمل نتیجه می دهد
لطفا" از خودتان بگوئید .
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر. بیش از 9 سال به انواع مواد مختلف اعتیاد داشتم . آخرین آنتی ایکس مصرفی من ششیه بود . حدود 11 ماه به راهنمایی آقای مجتبی دهقانی تحت درمان بودم . رشته ورزش ام شنا و ورزش باستانی است . و در حال حاضر مدت یک سال و5 ماه است به درمان رسیده ام و از بند اعتیاد رها شده ام .
از دنیای قبل از کنگره بگویید .
اگر منظورتان دوران مصرف مواد مخدر است باید بگویم دنیایی سراسر ترس و نگرانی و اضطراب ، افسردگی و پوچی و ناامیدی . دنیائی که در آن هر لحظه آرزوی مرگ می کردم .
چه طور شد به کنگره آمدید و بنظرتان چه عاملی باعث شد در کنگره ماندگار شوید ؟
از چند سال قبل از ورودم ، اطلاعاتی جزئی از روش درمانی کنگره داشتم و تاحدودی با کنگره آشنا بودم .به لطف خداوند وحمایت خانواده به خصوص پدرم که نقش همسفر من را داشتند به کنگره آمدم و درمانم را شروع کردم .. دلیلی که باعث ماندنم در کنگره شد دیدن حال و روز خوب مسافران بدرمان رسیده و یا تحت درمان بود که خیلی از آنان با تخریبهای بیشتری نسبت به من وارد کنگره شده بودند ، این عامل در کنار پیوند محبتی که در بین اعضای کنگره موج می زد باعث شدند نوری از امید در من بتابد و به درمان و فرارسیدن روزهای خوب امیدوار شوم .
بنظر شما مرز کجاست و مرزبان کیست ؟
مرزها را قوانین ، حرمتها و باورها تعیین می کنند و فکر می کنم به وسعت باورها و ظرفها ، مرزها هم وسعت پیدا می کنند . مرزبان هم مسئول اجرای قوانین و حرمتها و شاید حفظ و حراست آنها را برعهده دارد و این مهم بدون عشق و محبت حاصل نخواهد شد .
عمل سالم از دیدگاه یک مرزبان چیست ؟ چه نقش در رهائی و درمان دارد ؟
از دید من عمل سالنم ، اجرای صحیح قوانین بدون کم و کاست ، که کاری است مشکل اما امکان پذیر و باتوجه به مثلث کنگره 60 ( عدالت . معرفت . عمل سالم ) . مسلاما" با انجام اعمال سالم است که فرد به رهائی نزدیک و نزدیکتر می شود ودر مقابل انجام ندادن اعمال سالم نیز فرد را از رهائی دور و دور تر خواهد کرد .
کدام جایگاه بیشتر حال خوشی دارد ؟ مرزبانی یا راهنمایی ؟
در مورد راهنمائی تجربه ندارم ولی به طور حتم جایگاه بسیار باارزش و خطیری است . لیکن جایگاه مرزبانی به من کمک کرد نقاط ضعف و قوت خودم را بهتر ببینم و در صدد حل مسائل خویش تلاش بیشتری بنمایم . بنظر من حال خوش آخرین نتیجه ای است که از حضور در جایگاه حاصل می شود و ( خدمت ) درب ورود به آن ( حال خوش )
در یک یا دوجمله تجربه مدتی که تا بحال در کنگره بوده اید را بیان کنید .
در این دو سال و نیمی که که در کنگره حضور داشته ام به تجربه دانستم همه چیز توام با صبر و عمل نتیجه می دهد . و تنها پیوندد محبت است که مارا بهم متصل نگه داشته است و ازین بابت خیلی خوشحالم که در کنگره هستم .
سکوی پرتاپ خود در کنگره را چه عاملی می دانید ؟
لط خداوند شامل حالم شد که خانواده ام پشتیبان من بودند بخصوص پدرم در جایگاه همسفر و بدون شک حمایتهای بی نظیر راهنمای عزیزم و اعضای کنگره
موانع سفر و درمان کدامند ؟
ب لطف کنگره آموزشهای نابی گرفتم و تا حدودی بااین موانع آشنا شدم و تا اینجا دانستم مشکلات و موانع در درون خودم می باشد که بایستی بخواهم ، ببینم و بپذیرم که که این مشکلات متعلق به خودم هستند و تلاش زیادی داشته باشم برای عبور از این موانع و حل مشکلاتی که در گیر آنها هستم . قطعا" جایگاه فعلی مرا آینده تغییر خواهد داد.
چرا باید در کنگره ماند ؟
دلایل ماندگاری در کنگره باتوجه به تجربه ها و تغییراتی که در تفکر و اندیشه ایجاد می گردند ، مفهوم می یابند و کاملا" شخصی اند . امروز با حضور در کنگره و خدمت ، به درمان خودم کمک می کنم چون همه چیز با آموزش و تفکر و در نهایت عمل شکل واقعی به خود می گیرد ( تا باد چنین بادا)
در کنگره 60 حاشیه ها کدامند ؟ تاثیر آنها به چه شکلی ست ؟
به اعتقاد من هر عاملی که مرا از مسیر درست آموزش صحیح و سالم دور کند حاشیه است ! بهانه جویی ، قضاوت ، دروغ ، کینه ، نفرت ، منیت و خلاصه هر عامل بازدارنده و ضدارزشی می تواند تاثیر اسیر شدن در حاشیه ها باشند .
... و حرف آخر ؟
خداوند را شاکرم که به بندگانش فرصت خدمت و جبران را عطا کرد . از بنیانگزار کنگره 60 که این بستر را فراهم نمودند و تمامی استادان و راهنمایان کنگره 60 که با عملکرد و القائات راه را بر ما نمایان تر می کنند صمیمانه سپاسگزارم .
نمایندگی استادمعین جمعیت احیای انسانی کنگره60 ،راهنمایی ، پیشگیری ، درمان با روش تدریجی ( DST ) به صورت رایگان